Alla inlägg den 16 oktober 2011

Tid

Av Therese Andersson - 16 oktober 2011 22:31

Går tiden fort?

Eller långsamt?


Det är helt fantastiskt så olika tid kan uppfattas!


Mia blev sjuk förra fredagen med feber och ont i öronen...

Som vanligt var det på helgen och därför fick vi vänta med att gå till doktorn tills på måndagen! Denna väntan kändes givetvis lång!

Doktorn sa att det var öroninflammation men att vi skulle avvakta med penicillin! Vänta = Långsam tid!


Dagarna gick oerhört långsamt fram mot Torsdag då det blev nytt läkarbesök, som sa samma sak, vänta med penicillin till helgen!


Nu idag tycker jag mig att Mia blivit bättre, velat äta iallafall 5 riskorn och 3 potatisbitar! Feber betydligt lägre!


Nu när Mia varit sjuk har tiden gått sååå långsamt, man tycker hon varit dålig hur länge som helst och inte ätit något på evigheter... Men ändå inte längre än en normal sjukperiod!


Sen kontrasten...


Nu är det Söndag kväll igen, och det känns som det var Måndag igår!

Var tog den tiden vägen?!?

Åtminstone Onsdag - Söndag har gått i rekordfart med jobb och förberedelser inför gårdagens tårtuppdrag!!

Och självklart gick gårdagen fortast av dem alla! :D


Men visst är det konstigt, en timme kan ibland kännas som en minut, men även som tio timmar ibland!


Oavsett så längtar jag något fruktansvärt till jul!

Så tiden framför oss nu, dvs resten av Oktober och November kan få bli minutrar också stannar vi upp sen och njuter av alla mysigheter i December i flera timmar! ;)


Hit längtar vi!             Foto Hanna Bergstedt 

Av Therese Andersson - 16 oktober 2011 20:01

Idag har varit en riktig fixarsöndag!


För ett tag sedan köpte jag ett helt nytt påslakan set på ikea och hade först tänkt att ge de i julklapp till Thomas! Visst är det perfekt att kunna ge sånt som man själv vill ha till gubben!?! ;)

Men jag kunde inte vänta så länge utan ville använda de redan nu!!


Så i förmiddags så drog vi av alla sängkläder och städade lite i sovrummet...


Sen kom jag på att jag behövde sortera strumplådan så jag drog ur allt från lådan och la i det igen men i betydligt bättre ordning! Blev en hel del slängda också, hittade nämligen 10 par oöppnade så det var bara att sortera ut gamla slitna!


Sen när jag var klar med den lådan gick jag på nästa låda, fylld med gamla bh:ar... Denna lådan var inte överfull så den har jag inte irriterat mig på lika mycket, men det var verkligen dags att sortera även här!!


Nästa sorteringsobjekt blev garderoben med gamla kläder! Tog mod till mig och kastade en hel del kläder som jag aldrig använder men som jag tidigare inte velat göra mig av med!

En stor hög till klädinsamling (en hel del kläder med lappar kvar, dåligt samvete!), och en stor hög till soptippen!


Sen flyttade vi även om lite bland våra kläder och sängkläder...


Nu äntligen är det klart och det känns såå skönt!


Sängen är bäddad med de nya sängkläderna, så nu väntar vi bara på att john blund ska kalla på oss så vi kan krypa ner under täckena! ;)


  Bild från IKEA


  Nybäddat!


Av Therese Andersson - 16 oktober 2011 11:45

Då var första uppdraget avklarat, och jag hoppas på fler framöver för det var ju fantastiskt roligt att få äran att göra tårtorna till en bröllopsfest!


Eftersom jag gjort en hel del tårtor på sistone, för att kunna prova ut smaker och för att testa olika dekorationer, så har jag fått lite kött på benen. Så numera vet jag precis vilket recept på tårtbotten, smörkräm, hur mycket fyllning jag ska ha etc.


Denna tårtan är gjord på ljus sockerkaksbotten och fylld med chokladmousse och passionsfruktsmousse!
Spacklad med smörkräm och täckt med sugarpaste.

Smörkrämen redo!
  Spacklad!

    Sugarpaste utkavlad!

  Tårtan täckt!

  Dags att dekorera!

  Första tårtan färdigdekorerad!

  Resultatet!


Av Therese Andersson - 16 oktober 2011 09:30

Vilken dag lördagen den 15 Oktober blev!


På förmiddagen började jag att dekorera tårtorna, som jag trodde skulle gå lite snabbt och smidigt! För det var ju "bara" dekorering...

Tror jag började med första tårtan vid kl 10 på förmiddagen och lade den sista blomman på den sjätte tårtan kl 14.30


Vi skulle vara ute vid Ellinge slott (Eslöv) kl 16.00 för att lämna in tårtorna, så jag hade ca 45 minuter på mig att göra vid mig!

På den tiden skulle det duschas, styla frisyren (som jag inte riktigt lärt mig styla än), välja klänning, sminkas, välja örhänge, välja skor, packa in present och även säga hejdå till Mia som skulle åka med mormor hem!

Puhh, stressigt blev det men jag hann!! ;)


När vi kom fram och lämnat tårtorna så stod vi ute i solen och väntade tillsammans med flera av Hannas och Viktors närmaste på att klockan skulle bli 16.30 så att vi kunde gå in i slottet för att få se en fin liten ceremoni där det sjöngs fin musik och vi fick höra Hanna och Viktor berätta sin kärlek för varandra! Inte ett öga torrt!!


 


Sedan begav vi oss upp på ovanvåningen i slottet för lite mingel med skumpa och snittar, och även fotografering av alla gäster!


 


Sedan gick vi mot festlokalen där vi blev bjudna på en fantastisk middag, men framförallt underbara tal! Både roliga, intressanta och rörande tal från vänner och familj, många små servetter fick torka en hel del fuktiga ögon...


 

Efter middagen var det dags för "bröllopsvalsen" som blev allt annat än vals ;)


 


Tiden gick otroligt fort och helt plötsligt var det dags för kaffe och tårta! Så jag fick ge mig ut i köket och ställa upp tårtorna på ställningen och sedan bara hoppas att de blev så goda som de skulle!

Måste säga att de blev faktiskt himla goda, jag som inte är glad i tårtor gillade dem! Lagom med fyllning och saftig sockerkaka...

Givetvis hade jag gjort alldeles för mycket tårta, men bättre med för mycket än för lite...

Så nu har brudparet lite att äta i några veckor ;)


 


Sen var det fest fram tills brudparet blev hämtade, och en del kalorier förbrännde vi allt! Alla utom Thomas som vägrade dansa...


     


Tack kära Hanna och Viktor för en fantastisk fest!!!

Presentation


I min blogg får du följa mitt liv tillsammans med min sambo, dotter, son, hund och katt!
En mammablogg med inslag av allt möjligt!
Välkommen!

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Kategorier

Tidigare år

Länkar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Fråga mig

3 besvarade frågor

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards