Alla inlägg under maj 2013

Av Therese Andersson - 25 maj 2013 07:19

Skulle ta bilder på lille Wilmer igår och passade då på att fota min lille prins också!

Underbara älskade prins!


 



   





    



   

Av Therese Andersson - 23 maj 2013 21:40

Idag har jag äntligen fått krama om min älskade vän Annie!

Vi har inte träffats sedan hennes lilla prinsessa döptes i Juni förra året... Jag har alltså hunnit bli gravid, gå igenom en hel graviditet och föda ut min lilla prins som hunnit bli 2,5 månad innan vi lyckades boka in en träff igen!!! Skandal...

Men så är det med två vänner som bor alldeles för långt ifrån varandra som har alldeles för mycket att göra hela tiden ;)


Det märkliga är ändå att det spelar ingen roll hur långt det går mellan gångerna så känns det som tiden stått stilla! Vi känner varandra så bra och det känns som det var igår vi träffades!


Vi har haft en underbar dag/kväll tillsammans och våra småttingar leker så fint ihop...

Ja, Max har ju mest sovit och legat och snackat lite för sig själv ;)


Nu är det ju snart dop för Max och då ses vi igen, nästan rekord! :)


Tänk att det är 10 år sedan vi började gymnasiet och träffades för första gången.........


     

Av Therese Andersson - 19 maj 2013 15:47

När Mia ska leka frisör och kamma mig.

Mia: -Nu drar jag av din totte mamma.
Jag: -Ja gör du det...

Mia börjar kamma.

Jag: -Aj!!
Mia: -Åhh du har så mycket hår i håret!!

Av Therese Andersson - 18 maj 2013 18:18

Som jag bara älskar såna här dagar!! Alla måste suddas ut och vi bara njuter...


   

Allmänt · Max · Mia
Av Therese Andersson - 12 maj 2013 10:49

Inför Mias 3-års kalas så har jag inte haft så mycket ork att göra massa kakor och annat! Men jag har hela tiden haft tanken att jag ville göra en smurftårta till henne... Så för någon helg sedan så fick jag lite barnvakt till Mia så jag kunde sitta i lugn och ro och pilla med dekorationerna, ja jag hade ju Max hemma förståss men han gör inte så mycket väsen av sig... Bara han får mat någon gång ibland så är han nöjd ;)


Sen bakade jag och Thomas bullar i veckan.

Så när jag lagt ihop tårtorna i fredags så kände jag att jag hade ändå tid och lust att hitta på något mer, så det blev cakepops och cupcakes också!


Eftersom jag inte blivit nöjd med smaken på mina cakepops innan så bestämde jag mig för att göra som chokladbollar men lite festligare på en klubba ;)

Cupcakes blev det av morotskaka i muffinsform och med cream cheese frosting! Mycket goda!!


   

         


 

 

 

 

   

Av Therese Andersson - 10 maj 2013 22:21

Idag blir min lilla prinsessa hela 3 år gammal!

Det är de absolut bästa 3 åren i mitt liv och kärleken till henne är helt obeskrivlig!!


Dagen har vi ägnat helt och hållet åt henne och det började med frukost i sängen (välling) ;)

Sen åkte vi till Skånes djurpark med farmor och Lå-LÅ där vi spenderade många timmar med alla djur och Mia hade superskoj!


Eftermiddagen spenderades på lekplatsen här hemma och nu ikväll kom mormor och morfar och åt middag och pannkakstårta...


En hel del paket har öppnats och hur mycket skoj som helst har vi haft idag!!!


Imorgon är det kalas och då väntar ännu mer skoj... :)



             

Av Therese Andersson - 9 maj 2013 20:53

Mia och hennes kusin Benjamin har haft fullt hålligång hela kvällen!! De sitter inte ner många sekunder och skratten avlöser varandra!

Är så glad att både våra syskon och närmsta vänner skaffat barn ganska tätt för det finns inte mycket som slår barns glädje när de har roligt tillsammans!!!

Kvällen avslutades med ett bad eftersom de skulle få smaka lite på chokladmoussen med fingret... Fingret blev sen hela handen och efter en liten stund målade de varandra med chokladen!! Ni kan ju gissa hur roligt de hade :)

Av Therese Andersson - 7 maj 2013 23:08

Klockan 21 ikväll var det 18 grader ute... Hur skönt är inte det? Vindstilla dessutom...
Det är inte många gånger om året vi har såna kvällar!!

Men så fort det kan gå från att känns som vinter till sommar!
Grönskan har verkligen exploderat och det är så skönt att nyansen av brunt försiktigt suddas ut till att bli grönt istället!
Mia var helt förvånad idag när hon inte behövde varken mössa eller jacka på sig...
Hennes bästa fråga var varför gräset är grönt??
Jadu det har ju egentligen varit grönt hela vintern, men det har verkligen fått en ny nyans senaste veckan!

Redan imorgon igen ska det bli sämre väder, men vi hoppas på många såna här fina dagar framöver!!!

Ovido - Quiz & Flashcards