Alla inlägg under december 2011

Av Therese Andersson - 30 december 2011 23:00

Slutade tidigt på jobb idag och kom hem till en mysig liten tjej!

Sen åkte vi och handlade inför morgondagens firande och när det var klart så åkte vi till mormor och morfar (mias) och åt middag! Aldrig fel att bli bjuden på middag en fredagskväll!! ;)


Nu när vi kom hem satte jag mig och sorterade ytterliggare lite kort som ska framkallas nu när vi går in på nytt år! Mappen som heter Mia tog självklart längst tid att gå igenom och man stannar upp emellanåt och förstår inte var tiden tar vägen! Min lilla tjej börjar bli stor...


Hittade en mysig bild från i våras när Mia lärt sig gå, så på bilden är hon ca 11 månader och håller balansen genom att hålla upp båda armarna ;)


 


Av Therese Andersson - 29 december 2011 21:16

När jag var liten så kunde jag äta smör direkt från smörbyttan och bara älskade det!

Numera klöks jag om där är för tjockt med smör på mackan... Där får absolut inte vara så tjockt så där blir tandmärke när man tar en tugga!


Men min lilla fis, hon älskar minsann smör!

Varför äta mackan när man kan bre på smör om och om igen och äta?!?

Sen när vi ätit färdigt tar hon gärna smörkniven och slickar av det sista smöret! ;)


 


Smör med liiite macka på hakan! ;)


Av Therese Andersson - 29 december 2011 21:11

Tänkte överraska mina kära kollegor med lite gotte imorgon på jobb...

Dock så vet jag redan komentarerna från dem,

Linda: mmm så gott!

Diana: Nä du får inte ta med sånt, men mm vad gott!

Tess: Åhh jag är så mätt så jag orkar inte!

:p


   

Negerbollar (chokladbollar) doppade i kokos och smält choklad! :D


Av Therese Andersson - 27 december 2011 18:00

1 tårta, 2 födelsedagsbarn!


Fick en beställning i lördags på tårta tills idag... Eftersom vi skulle bort både lördag och söndag så kändes det lite stressigt att bara ha en dag på sig att göra allt, men om man bara vill så går det! ;)


Jag fick några små "krav" om att namn och ålder skulle stå med, och att tårtan skulle vara uppdelad på två så födelsedagsbarnen fick varsin halva av tårtan ;)

Färg och form fick jag sälv bestämma, och det är ju det roligaste när man får fria händer...

Men med tanke på tidsbristen så fick det bli några enkla dekorationer som inte behövde torktid!


Fick tips om att ena födelsedagsbarnet gillade karate och hade rött band, så det fick bli en figur som gör någon karaterörelse ;)

och andra födelsedagsbarnet gillade hello kitty så det fick bli en liten katt på andra halvan!


Lite extra detaljer så var tårtan klar...


           

Ljus botten, fylld med jordgubbsmousse och vaniljkräm.

Spacklad med grädde och täckt och dekorerad med sockerpasta!


Av Therese Andersson - 27 december 2011 14:18

Har läst många som gjort bountybollar som julgodis, så jag var bara tvungen att prova!

Det var enkelt att göra och blev oerhört goda!

Dock så ska jag göra dem mindre nästa gång så där liksom blir mer choklad på varje jämfört med kokos!


 


Mums!

Av Therese Andersson - 27 december 2011 14:06

Sen kom ju juldagen och firandet fortsatte hos min familj!

Även där är där ju en del småttingar nu, Mia, Benjamin också nykomlingen Mira!


Även här blev det god mat, framförallt pappas köttbullar, men även massa annat!

Dagen till ära bakade jag familjens favoritbröd, farmorbröd!

 

Det blir rejäla brödkakor men det gick nästan ett helt bröd direkt ;)


Även här blev det massor av julklappar och 2 julklappslekar!

Mandeln i gröten fick även i år pappa, börjar misstänka fusk då mamma gärna själv ville ha ängeln hon köpt som vinst! ;)


Här kommer lite bilder från kvällen!


 
Finklädd med mammas gamla lackskor!

 
Mia gör som Benjamin!


Lilla Mira gör någon konstig grimas!

   
Benjamin gillar att leka under borden! ;)

 
Här förevigas det för fullt! ;)


Mia provar Miras lilla vagn!

 
och äter namnam

   
Sen skulle vi sitta i trappan, helst allihop! ;)

Allmänt · Barn · Mia
Av Therese Andersson - 27 december 2011 13:59

Får ju visa hur mysigt vi hade det på självaste julafton med Thomas familj!


Det bjöds på det traditionella firandet med mat, mat och ännu mera mat!

Och självklart julklappar så vi kunde drunkna i dem...

och sist men inte minst julklappsleken!


Bjuder på ett bildregn från kvällen!


 
Finklädd!!


 
Kusinerna (nästkusin) leker...


 
Tror de kom överrens om att riva granen!


 
Ser ni små ögon titta fram över pappas axel?!? Så nära kom Mia tomten... ;)

 
Men pappa vågade minsann sitta i hans knä och sjunga en julsång!

 
Hela gänget samlat!!



Allmänt · Barn · Mia
Av Therese Andersson - 26 december 2011 23:51

Då var julhelgen förbi och min lilla julledighet från min lilla blogg är också slut...

Har massor av skriva, eller framförallt massor av bilder att visa men det får bli imorgon!

Har haft fullt upp i helgen, visserligen roligt, men jag hade nog önskat lite mer ledig tid för att hinna lata sig och mysa lite med egna lilla familjen också, men det får vi ta nästa helg då det är betydligt mer ledigt då!!


Hörs imorgon!


Men en sak bara, lova att aldrig nämna ordet tomte framför Mia! Jag får nämligen så ont i nacken/ryggen när hon vägrar släppa mig på en halvtimme!! ;)

Skapa flashcards