Alla inlägg under augusti 2012

Av Therese Andersson - 26 augusti 2012 19:03

Idag har varit en riktig mys och fixarsöndag...


Vi började söndagen med att bara titta på film och mysa innan det var dags för middag och sen åka på babysim!


Mia är så duktig numera på det mesta i vattnet och sjunger med i alla sångerna! Nu är vi i en grupp med 2-3 åringar men det verkar som de flesta är ungefär jämngamla...

Normalt så brukar vattnet i den lilla bassängen vara uppvärmt till 32 grader, men de hade missat att värma upp den ordentligt till idag så vi började där en stund sen gick vi in till karlslundsbadets stora bubbelpool och hade det sista för att barnen inte skulle bli för kalla!


Sen åkte vi hem och började sortera lite i all röra. Vi har burit ner "kontoret" i källaren nu för att kunna få sitta där ostört från Mia när det behövs... Så det var en hel del som bara lagts in på skrivbordet för att ta tag i senare, det gjorde vi idag :D


Mia fick min gamla kamera som sin leksak och springer runt överallt och fotograferar nu! ;)


Det är också en sak jag hunnit med idag, lagt in alla bilder från min gamla telefon och även sorterat alla bilder från semestern...


Allt tar sin lilla tid, och när man dessutom ska göra det mesta till en lek för att Mia också ska få ha lite roligt så tar det ännu längre tid! Men det är såna här dagar man har tid för det ;)


 

Av Therese Andersson - 25 augusti 2012 16:35

Då var det dags för årets kräftskiva! Med sparade dekorationer från tidigare år så har vi verkligen rätta stämningen! Mia fattar dock ingenting med hattar och annat men hon trivs med att pilla på allt!

Av Therese Andersson - 21 augusti 2012 19:28

Idag var det så åter tid för vardagen och Mias dagis! Jag var lite rädd att Mia skulle bli ledsen vid lämningen eftersom hon inte varit där på så länge... Men hon var bara lite blyg men medan jag stod och pratade med fröken så sprang Mia in och lekte med de andra barnen!

Men jag fick kalla på henne igen så jag fick en hejdå puss och kram!

Sen i eftermiddags när jag skulle hämta henne så ville hon knappt hem! Hon sprang fram till mig och vände sen om igen och sprang tillbaka till kompisarna. Jag sa till henne att hon skulle få komma dit och leka med barnen imorgon igen och det ville hon!

Så det ska bli intressant att se om hon kommer ihåg det imorgon ;)

Av Therese Andersson - 20 augusti 2012 12:49

Sitter i bilen och väntar på att Mia ska vakna... Termometern visar 28 grader varmt! Puh!

Har redan hunnit med det mesta som skulle göras idag så eftermiddagen kommer nog bestå av bad!

Det är så märkligt att sommaren alltid kommer till skolorna börjar ungefär! Nästan hela augusti har ju bjudit på kanonväder medan resten av sommaren varit halvdan...

Så passa nu på och lapa sol och bad, nästa vecka är det kanske höst ;-)

Av Therese Andersson - 19 augusti 2012 21:18

En snabb helg är verkligen vad denna varit!!


Jobb Fredag, Lördag och Söndag och däremellan sömn och kalas!


Imorgon är jag ledig och har massor att fixa med... Mia börjar ju på dagis på tisdag igen efter 6 veckors ledighet och jag får ju kolla igenom så hon har allt som behövs med dit!

Regnkläderna hon har köpte jag ju när hon var 1 år gammal, och visst var de för stora då, men de passar fortfarande! Det var stl 86/92 och nästa är 98/104 och det drunknar hon i... Kanske inte på längden men på bredden ;)


Jag har några tider att boka in, bland annat besök på banken för att lägga om lånen... Äntligen!


Sen måste vi åka till någon skoaffär och mäta Mias fötter så vi kan sortera ut lite för små skor nu inför hösten...


Ja med andra ord så kommer nog morgondagen också att gå fort! :D


 

Av Therese Andersson - 18 augusti 2012 19:49

Underbar sommarkväll!!

Kusinerna busar för fullt och vi njuter av en fullkomligt underbar kväll!

Av Therese Andersson - 18 augusti 2012 16:52

Idag på jobb så hade vi en brud... Det har vi haft en hel del i sommar och det blir alltid lika härlig stämning här då!

Idag kom bruden utan tärnor och annat så hon klarade inte av att tömma skumpan, vindruvorna eller after eighten som vi köpt. Så när hon var färdig och lämnat salongen så hade vi lite extra mys med det som fanns kvar ;-)

Tror nog det såg lite konstigt ut när vi stod och drack skumpa på arbetstid ;-)

Nu ska jag snart hem från jobb och sen är det direkt iväg till nästa galaj!

Trevlig lördagskväll allihopa!!

Av Therese Andersson - 17 augusti 2012 22:51

Nu ligger både jag och Mia i sängen och ska få vår skönhetssömn...

Mia somnade för någon timme sedan och snarkar gott nu!
Jag är också så trött så ögonen inte riktigt hänger med när jag skriver på telefonen!

Första arbetsdagen avklarad, låt oss hoppas helgen går snabbt nu!!

Nu ska jag ligga och titta på min lilla prinsessa en stund innan jag också ska sova! Att titta på sitt barn som sover gott är nog det vackraste som finns!
Underbara unge vad jag älskar dig!!!

Ovido - Quiz & Flashcards