Alla inlägg den 9 oktober 2011

Av Therese Andersson - 9 oktober 2011 20:07

Då var hela familjen smittade av dagisbacillerna :(

Mia har blivit riktigt förkyld med feber och eventuellt öroninflammation...

Jag och Thomas känner båda oss hängiga och lite ont i halsen!


Så imorgon blir det inget dagis för Mia utan vi får ringa vårdcentralen och höra om farbror doktor vill titta på lilla Mia...


Men det  är väl såhär det är att börja dagis...


Dagen har annars bjudit på jobb mellan 11 och 17, hade helt fullbokat så då går tiden fort!

När jag kom hem stod middagen på bordet, gubben hade gjort kalops och det var riktigt smarrigt!


Nu är det lite som ska fixas inför nästa vecka innan kudden kallar!


Av Therese Andersson - 9 oktober 2011 17:00


I Lördags skulle våra kära grannar på fest med lite utklädningstema!

Givetvis går de in för det och gör sig fantastiskt vackar! ;)


Hanna är fru Storch och Ville är Berra! ;)

(Men det såg ni ju)


Hanna bad mig göra någon snabb frisyr som kunde passa och jag tycker nog att jag lyckades ganska bra ;)

Ni har kanske sett hennes extremt lockiga hår innan...




    Fru Storch!

Av Therese Andersson - 9 oktober 2011 13:30

Ibland saknar jag vissa saker med att bo i stan, vi hade ju så närma till allt som affärer och dylikt...

Men när man sen kommer ut i skogarna här ute där vi bor nu så skulle jag aldrig vilja byta det mot några asfalterade gångbanor bland massor av höghus och avgaser som ligger som en dimma ;)


Det är bara helt underbart vackert i våra skogar!

Här är enormt många små grusvägar som går in i skogarna där man aldrig möter en människa (möjligtvis olika sorters djur).


Köra vägen över åsen är också himla vackert...

Dock så tar det betydligt längre tid för mig att köra det hållet, eftersom jag sitter och tittar omkring alldeles för mycket! ;)


  Underbar bokskog!


  Varvat med betande kossor!


  Barnens paradis, där de flesta någon gång varit med skolan...




Visst blir alla ni stadsbor lite avis!?! ;)

(iallafall såna här fina dagar)

Av Therese Andersson - 9 oktober 2011 09:15

Jag är så glad att ha hela min familj så nära och kunna träffa dem så ofta!

De betyder väldigt mycket för mig och vi har alltid lika roligt tillsammans!


Igårkväll var vi i Bårslöv och åt Tacos och spelade lite spel!

Alla utom pappa var samlade, han var och jagade (läs sov i skogen).


Mia och Benjamin kelade lite med varandra och de bara väntar på att kusinen i Lottas mage också ska komma ut och busa med dem! ;)


Mums med så mycket grönsaker!


  Lite gitarr hanns också med ;)


    Lotta busar med Benjamin



      Kusinmys!



Mia vill låna Sandras halsband


  Nils:arna


    Hela gänget!




Älskar er!!

Av Therese Andersson - 9 oktober 2011 00:36

Måste bara säga att jag är sååå nöjd med min nya frisyr!

Jag har väl inte riktigt lärt mig än hur jag ska styla det, men det kommer efterhand...

Men så skönt det är att bara dra fingrarna igenom!! ;)



  Helt ostylad ;)

Ovido - Quiz & Flashcards