Alla inlägg under september 2013

Av Therese Andersson - 29 september 2013 20:30

Nej tyvärr har vi inte vunnit någon storvinst på triss!

Men idag drack Max ur flaskan för första gången!!!
Han drack ur den när han var nyfödd och jag behövde vila tuttarna men sen funkade amningen så bra så vi behövde aldrig ge med flaska. Dessutom så har han aldrig tagit napp så det har väl inte känts naturligt med fejkboppe...

Jag tycker ju att det är lagom att amma i 6 månader så jag har ju velat sluta nu ett tag men det har ju inte varit riktigt aktuellt eftersom han inte tog flaskan. Vi har testat lite då och då med flaskan men han har inte fattat hur han skulle göra!

Idag hade han inte ätit på 4 timmar så han var hungrig! Då passade jag på och testa och han tog den!!! Sen tog han den även nu ikväll när jag skulle lägga honom :)

Så nu hoppas vi snart jag slipper vara mjölkcentral och kan få sova en hel natt!! ;)

Av Therese Andersson - 26 september 2013 18:10

Jag sitter just nu väldigt mycket på tradera och blocket och kollar efter overall till Max.

Jag vill ha en varm och smidig overall. Jag hade nog inte varit lite noga med overall till honom om det inte var för att vi ska till sälen.

Vi ska dit när det brukar vara som allra kallast och hur roligt är det att ha betalt så pass mycket för en vintersemester också kan vi inte vara ute så mycket för Max fryser... Tyvärr så har jag inget från Mia som han kan ärva, eller kan och kan, jag har en nästan oanvänd rosarutig overall. Men nej det känner jag inte för att låta honom ärva! ;)


Just nu är jag mest inne på antingen en Molo overall eller klassikern Polarn och pyret!

Kan även tänka mig Kappahl eller pompdelux också, men de kostar ju också en hel del!


   
Helst denna! Molo 1399:-

 

2:a plats. Polarn o pyret 899:-


 

3:e plats. Pompdelux 719:-

 

Kappahl 799:-


Så nu är det full koll på tradera om någon av dessa finns till bra pris...

Någon som har någon av dessa på lager?? ;)

Av Therese Andersson - 22 september 2013 19:03

Inatt ska Max sova på sitt eget rum för första gången...
Vi har skullat flytta in honom där ett tag men så har där inte varit någon dörr till det rummet och vi har inte blivit färdiga att köpa en!

Men nu är det gjort och en rullgardin är uppsatt!! :)

Jag tror nämligen att vi väckt honom inne hos oss och att han då vill äta när han vaknat! Hoppas att det är så iallafall så han kan sova hela natten snart...

Känns lite tomt att inte ha sin lilla plutt bredvid sängen längre!



Av Therese Andersson - 14 september 2013 10:52

Ibland när man tar fram kameran för att knäppa några fina bilder blir de verkligen inte alltid som man tänkt sig ;)


  




Av Therese Andersson - 14 september 2013 10:43

När Ellen själv fick bestämma vad hon skulle ha på sin tårta så blev det självklart hello kitty! Mamma Malin skickade några bilder som förslag och en av dem tyckte Ellen var "riktigt tjusig" ;)

Dock så gjorde jag min helt egna variant av hello kitty tårta som jag tänkte att både Ellen och hennes mamma skulle bli nöjda med!! :)


 

         


Ljus botten. Fylld med jordgubbsmousse, jordgubbssylt och vaniljmousse.

Spacklad med smörkräm och täckt och dekorerad med sockerpasta.



Av Therese Andersson - 7 september 2013 14:46

Igår blev min älskade lilla plutt 6 månader! Tänk att det gått ett halvt år sen han tittade ut...

Numera väger han 9500 gram och är 69 cm lång. Huvudomfånget var 45
Han har storlek 74 i kläder, men hade nog kunnat ha 80 i bredd ;)
Storlek 4 i blöjor ( pampers)

Han sitter en stund själv och är bra på att hålla balansen men han får fortfarande ha mjukt bakom sig för helt plötsligt lutar han sig bakåt och trillar!

Han snurrar numera runt både från rygg till mage och från mage till rygg. Dessutom har han börjat gilla att ligga på mage och leka!
Han kan snurra sig lite runt på golvet så helt plötsligt är han på ett helt annat håll än där man lade honom...

Han älskar mat och numera blir han inte nöjd med att enbart få amma. Jag hade gärna slutat amma nu men eftersom han fortfarande inte förstår hur man gör med flaskan så får jag fortsätta ett tag till känns de som! Men han kräker fortfarande massor!! Hoppas det blir bättre nu när han äter mer mat...

Han blir fortfarande glad när han ser vem som helst men när han är nyvaken eller trött så ska det helst vara mamma! Syrran går ju givetvis också bra och hon är den stora favoriten!!

Han tar ofta tag i sina fötter numera, jag trodde nästan inte han skulle göra de för där är ju några valkar ivägen ;) Men att få in dem i munnen lyckas han inte med!

Sover fortfarande i vårt sovrum men ska flytta in på sitt eget rum så fort vi fått upp en dörr in där!


Dygnet ser ungefär ut såhär:
Morgon 07.30 Amning eller gröt
09.30 frukt eller amning ( beroende på vad jag gav på morgonen)
Sover en liten stund
12.00 Middag ( en halv burk)
Sover längre stund
15.00 gröt eller amning
17.30 Middag 1/3 burk + ev amning
Sover en stund
20.00 Gröt eller amning
Sover för natten

Sen vaknar han tyvärr fortfarande 2 ggr om natten...

Tiderna varierar en hel del men morgon och kväll brukar vara detsamma...

Av Therese Andersson - 7 september 2013 10:12

Lilla Noah har fyllt 2 och det skulle självklart firas med en fin tårta!

Önskemålet var blå med ugglor...

Det slutade såhär när min kreativitet fått leka lite ;)


 
Ugglor som sitter i ett träd och sover...

 

En uggla har flugit ända upp till månen ;)


Ljus botten. Fylld med chokladmousse, hallonsylt och hallonmousse.

Spacklad med smörkräm. Täck och dekorerad med sockerpasta.



Av Therese Andersson - 7 september 2013 09:50

Om Max inte fick så mycket kläder sist från pompdelux så skulle jag kunna shoppa loss rejält på kappahl till honom istället...


Denna höst har de verkligen prickat rätt enligt min smak!!


Detta är bara ett axplock av allt jag hade kunnat hänga i Max garderob...


 

Älskar ugglor!

Snygga byxor till...

   

Kombinationen curry och marinblått är ju sååååå fint!!

   

Coola jeans!

 

Praktisk och snygg tjocktröja!

S

Snygg dregglis...


 

Varma och sköna pjux...

 

Underbar jacka!!

 

Kanske inte snyggaste bodyn, men hade ni sett hans pappa hade ni fattat ;)

 

Gosig snutte till min snuttekille!



Ja detta var verkligen bara en del av allt fint!!! :)

Skapa flashcards