Alla inlägg den 14 oktober 2011

Av Therese Andersson - 14 oktober 2011 20:58

Hej o hå!

Denna dag har verkligen gått i ett kan man lugnt säga!!


På jobb var vi samlade hela styrkan vilket alltid är enormt roligt!

Emellanåt får vi lugna oss och dämpa oss när vi känner att kunderna kanske tänker att vi tramsar oss lite för mycket... ;)

Vi hann med massor på jobb idag, klippa Tess (skitsnyggt!!), färga både Linda och Diana (också skitsnyggt!), packa upp massa nya varor (bland annat nyaste hårtrenden med feathers, fjädrar till håret)!

Jag hann även med att klippa mig själv lite till ;)


 



Jag skulle sticka från jobb redan vid 15 för att hinna med allt innan kvällen...

Började med att jag åkte hem och fyllde tårtorna till imorgon, detta tog ca 2 timmar!


  5 av tårtorna...


Sen åkte jag direkt till väla för att handla mer sidenband (också till tårtorna), för det var slut på panduro på Center syd! Typiskt!

Jag hade skickat Thomas tidigare på dagen att handla det, men givetvis hade han köpt för brett!

Ändå hade jag skrivit ner att det skulle vara 25mm, men han kom hem med 40mm. Han hade bara kollat lite snabbt också hade där stått något med 25, men det var att där var 25 meter på rullen!! :P Klant!


Sen inom lindex och handla strumpbyxor! Lyckas ju alltid dra upp maskor i varje par strumpbyxor jag använder så man kan säga att det är engångs...


Sen hem för att fixa smörkräm till tårtorna, att spackla med!


Mamma hade varit och ordnat tårtkartonger tidigare idag och de kom Thomas hem med nu ikväll, men det visar sig att 4 av de 6 är för små!

Så imorgon får vi åka till nåt kondis och ragga upp nya tårtkartonger!



Nu blir det iallafall slappe i soffan, jag passade ju på att gå inom gräddbullerian på väg ut till bilen på väla!

Fredagsmyset räddat ;)


  Hallongräddbulle och passionsgräddbulle :p



Av Therese Andersson - 14 oktober 2011 10:15

Jag tycker ju självklart att jag bara har fina kläder till Mia (nästan iaf)

men när vi ska på kalas eller känner för att klä henne extra fint så har vi inte så mycket att välja på.. Jag köper nog mest kläder som hon kan ha lite alltid, för det är ju så tråkigt att köpa kläder som bara används någon gång...


Men nu när hösten kommer så känns det som man kan använda klänning och ett par tjockare strumpbyxor lite mer till vardags också!


Har hittat lite fint som Mia nog hade gillat ;)


  Lindex



  HM



  HM



  HM




Kanske inte några direkt "finklänningar" men detta är klänningar som funkar både till vardag och fest, och som är lite varmare nu när vi går mot kallare tider...



En riktig finklänning som Mia hade julafton förra året är denna från Lindex, som de även har i butiken iår...


  Underbar från Lindex!


  Mia 7,5 månad i tomtens knä!


Man ser kanske inte riktigt klänningen, men hon var såå fin i den...

Ska nog ner och leta i lådorna bland undanlagda kläder, det kan hända att den är storlek 80 och då kanske hon kan ha den även iår...

Lillfisen har ju storlek 86 nu så om det är 80 i klänningen så borde jag nog lyckas klämma ner henne i den ;)

Presentation


I min blogg får du följa mitt liv tillsammans med min sambo, dotter, son, hund och katt!
En mammablogg med inslag av allt möjligt!
Välkommen!

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Kategorier

Tidigare år

Länkar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Fråga mig

3 besvarade frågor

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards