Direktlänk till inlägg 6 februari 2014

Max 11 månader!

Av Therese Andersson - 6 februari 2014 15:57

Då var det den 6:e igen och Max har hunnit bli ytterliggare en månad gammal!

Nästa månad är det slut med månadsräkningen, då går vi över till år!! Helt galet...


Längd och vikt vet jag ej då det är en månad tills vi ska till bvc, men han har storlek 80 i kläder.


Min lille kille har gått i en månad nu, och senaste veckan så går han hela tiden, alltså kryps det inte speciellt mycket längre! Mia var exakt 11 månader när hon tog sina första steg...

Han ställer sig också upp från golvet utan att hålla i något.


Han har nu äntligen lärt sig att klappa händerna... Men när han lärde sig det så slutade han att vinka ;)


Dessutom så pekar han mot lampan när vi frågar var lampan är :)


Favorit leken är titt-ut. Han gömmer sig bakom något och tittar fram, när vi då säger titt-ut så blir han såå glad! :)

En annan favorit lek är när någon jagar honom... Då härjar han runt och är superglad!


Just nu är Max ett litet matvrak. Han äter sin egna måltid och sen när vi äter så sitter han och plockar i sig bitar av vår mat också! Men jag vet ju att det kan vända hur snabbt som helst, men det är skönt så länge de vill äta!


Sover gör han också bra! Lägger sig vid 19 och vaknar och får välling vid ca 04.30 sen vaknar han igen vid 08 på morgonen!


En sak som är lite jobbig just nu är att man inte får gå ifrån Max. Man får absolut inte gå ut genom dörren och stänga, då blir han helt förtvivlad...


Max dygn ser ungefär ut såhär just nu:


Vaknar ca 08

Välling 08.00

Frukt 09.30

Lunch 12.00

Sover middag ca 2 timmar

Mellis 15.00

Kvällsmat 17.30

Välling 19.00

Sover 19

Välling ca 04


 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Therese Andersson - 12 juni 2014 09:21

I söndagsmorse eller lördagsnatt kom vi hem från Turkiet. Vi spenderade en vecka på vings hotell sea world. Ett stort hotell med stora poolområden men varför det blev just detta hotellet var nog barnpoolen med massor av små rutchkanor och annat rol...

Av Therese Andersson - 18 maj 2014 22:26


Idag är det 13 år sedan jag blev tillsammans med min stora kärlek! Jag var nyss fyllda 14 år och att då bli tillsammans med en 17-åring som gick på gymnasiet var ju bara sååå coolt! Haha Nästa år har vi varit tillsammans halva mitt liv! Så vi ha...

Av Therese Andersson - 16 maj 2014 20:14


I eftermiddags lämnade jag mina älskade små gullungar hos deras mormor och morfar. Mia har tjatat hur länge som helst att hon vill sova hos mormor, men det har nästan aldrig funkat rent praktiskt. Några gånger har hon skullat sova där men så har ...

Av Therese Andersson - 11 maj 2014 12:48


När dottern fyllde 4 så var högsta önskan en barbie tårta!! Färgerna skulle vara hennes favoritfärger rosa, lila och ljusblå! Sagt och gjort...       Ljus botten. Fylld med jordgubbsmousse, jordgubbssylt och vaniljkräm. Spacklad med sm...

Av Therese Andersson - 11 maj 2014 12:45

Wilmer fyllde 1 och hans mamma önskade en Dumbo tårta. Mer än så visste de inte :)           Ljus botten. Fylld med hallonmousse, hallonsylt och vaniljkräm. Spacklad med smörkräm. Täckt med marsipan och dekorerad med marsipan och socke...

Skapa flashcards