Alla inlägg den 7 oktober 2011

Av Therese Andersson - 7 oktober 2011 23:02

3 rundor yatzy har spelats,

första rundan spelade vi det helt traditionella med 5 tärningar.

Denna rundan vann jag! :D

Jag var den enda som fick yatzy ;)


andra rundan spelade vi maxiyatzy, alltså med 6 tärningar.

Den rundan vann Lotta, som var den enda som fick yatzy (i ettor)


tredje rundan spelade vi traditionella fast med 6 tärningar, också var vi tvugna att gå uppeifrån och ner i ordning!

Även denna runda vann Lotta, trots att hon efter att ha fått dåligt resultat på ettor och tvåor konstaterat att det var ju ett jätteroligt sätt att spela yatzy på... (ironi)


  Mrs Yatzy med sambo ;)



Nu ligger Mia och sover på soffan och vi väntar på att Thomas ska ringa att han vill hem...

Får hoppas det är snart för mina ögonlock börjar bli något tunga! ;)


Av Therese Andersson - 7 oktober 2011 20:17

Då sitter man här mätt som en plätt ;)

Tillsammans med Mia, mormor (Mias), morbror Gabbe och tant Lotta så har vi tittat på Sverige matchen och ätit kina mat! :D Mums...


Nu blir det idol och under tiden ska vi spela yatzy!

Man får ju passa på när Thomas inte är med för då kan man ju försöka vinna, är Thomas med så får man ju alltid lägga sig för att han ska vara glad! :p


Slänger in en liten bild på mina två favoriter (Ja, jag älskar dig Thomas fast du är jordens sämsta förlorare) ;)


  Mina fina apor...



Av Therese Andersson - 7 oktober 2011 16:35

Underbara unge!

Än så länge är humöret på topp på prinsessan, men efter att inte ha ätit någon lunch och bara sovit 1 timme så lär det vara en trött tjej jag har för mig själv ikväll när pappan i huset ska ut och svira ;)


Nyss inkommen från promenaden är vi båda lite kalla och rosiga om kinderna så nu blir det till att leka och busa en liten stund till innan vi ska skjutsa iväg Thomas!


        Älskade unge!!


Av Therese Andersson - 7 oktober 2011 14:48

Då var lillfisen hemma igen och det hade gått jättebra med läggningen!

Hon hade inte ätit någon lunch överhuvudtaget, inte ens grönsakerna... Men det kommer nog när hon känner sig mer hemma och inte behöver ha full koll på alla andra hela tiden...

Hon hade varit så trött när de skulle äta så hon hade bara suttit och gnuggat sig i ögonen, med mat på händerna ;)


Så när de ätit färdigt hade de lagt henne på en madrass med sin snutte och hon hade kollat lite snett på dem och klagat en pyttesekund sen bara lagt sig och blunda!


Hon hade sovit 1 timme och 10 minuter, så det var ju jättebra!

Hemma brukar hon inte sova längre...



Nu är det full lek här hemma, snart blir det promenad med Hanna och dogsen...



Av Therese Andersson - 7 oktober 2011 12:45

Åhh jag vill bara smyga bort till dagis och se hur min lilla docka har det!

Hon skulle ju som sagt förhoppningsvis sova där idag och jag har ju varit väldigt skeptisk till att hon ska kunna sova på en madrass i ett rum fullt med andra barn, men om de inte lyckades få henne till att somna så skulle de ringa.


Och de har fortfarande inte ringt!!


Så ni kan ju ana hur nyfiken jag är... ;)


Här hemma hinner vi med massor så länge, sorterat skor bland annat, och jag hittade nya skor (från förra året) som jag inte visste att jag hade ;)


Nu ska det fortsätta städas, så får vi se hur länge det dröjer innan de ringer!


Hörs senare om hur det gått!


Av Therese Andersson - 7 oktober 2011 08:02

Vilken underbar natt!



När jag nattat henne igårkväll (som tog 4 minuter) så gick jag och satte mig i soffan igen, det tog inte lång stund tills hon vaknade och var jätteledsen, så jag nattade om henne i hennes säng och hon somnade ganska snabbt.

Men återigen vaknade hon och var jätteledsen så Thomas bestämde sig för att lägga sig med henne i vår säng, då brukar hon somna gott!

Det gjorde hon också men flera gånger vaknade hon och var ledsen, men nu låg ju någon bredvid henne så hon lugna sig snabbt igen...



Så höll vi på flera timmar, somna-vakna-somna-vakna...



Inte nog med detta utan när hon väl somnat så skulle hon ligga uppe på en, alltså på huvudet!!

Så när klockan var 04 så väckte jag Thomas och sa att nu fick han ha henne på sin sida för att jag skulle få sova lite, och gissa vad, då somnade hon mittemellan oss som en stock! UNGE!!



Vid 05.30 har en av grannarna sin jävla hund ute som konstant skäller! Gah



Sen prick klockan 07 börjar asfalterarna dra igång sina maskiner precis utanför oss!



GODMORGON!

Ovido - Quiz & Flashcards