Alla inlägg den 17 oktober 2011

Av Therese Andersson - 17 oktober 2011 21:02

Mina brödrar är bara för roliga!

I flera år har de gnällt om att vi inte behöver byta julklappar, oftast säger de detta i början av december, när jag redan köpt några julklappar... Och då säger ju jag givetvis att iår får vi göra de för jag har redan köpt...


Nu gav jag förslaget om att vi iår bara behövde köpa till varandras barn, eftersom alla syskon förhoppningsvis har barn på julafton! ;)


Men nä, då ville de helt plötsligt byta iår, inte för att ge, utan för att få

(eller gabbe) haha


Jag älskar att gå och leta julklappar, och se personen som öppnar en julklapp bli positivt överraskad är ännu roligare än att själv få öppna!


Men jag resonerade lite som så att eftersom barnen är små så blir det ju vi föräldrar som får öppna, därför hade det kanske räckt med det... Men det är ju bland det roligaste som finns, att öppna paket, så några fler skadar inte!! :D


Så nu blir det att ut och leta några små roliga julklappar åt syskon med familj! :D


Av Therese Andersson - 17 oktober 2011 15:44

Imorgon var det åter dags för Mia att vara på dagis!

Hon har varit feberfri nu i två dagar så vi får väl anse henne friskförklarad, även om 11:an under näsan fortfarade finns kvar emellanåt... ;)


Idag har hon tillochmed velat äta, och då bli man ju så mycket piggare!!


Men det kanske blir lite tufft för henne att vara på dagis mellan 9-17 när hon bara varit där 4 dagar på inskolning och sedan hemma i över 1 vecka!

Så vi får se om där är någon som är ledig eller slutar tidigt som vill hämta vår lilla tös på dagis... Men det löser sig!


Nu ska vi snart åka till mormor för att lämna Mia, jag och Atlaz ska ju på hundkurs ikväll och Thomas hinner inte hem från jobb innan jag ska iväg, så då är det perfekt att mötas där!


+ att mormor blir säkert inte ledsen för att få krama om sin lilla tös (som hon alltid säger) ;)


  Liten Mia har mormor mys!

Av Therese Andersson - 17 oktober 2011 12:30

Innan Mia föddes så hade vi ett rum i huset som vi använde som förråd, dörren var alltid stängd och dit in slängde vi allt som inte skulle ligga synligt...

När vi fick veta att vi väntade barn så var det ganska självklart att vi skulle göra detta rum till barnrum, och vi bestämde oss för att vi ville att det skulle vara klart i god tid innan bebisen skulle komma!

När vi pratade om färger så visste jag ganska tidigt att jag ville blanda rött, limegrönt och gult, för dessa färger älskar jag och det spelar ingen roll om det är till en tjej eller kille. Jag resonerade som så att om det blev en tjej så byggde man vidare mer på det röda och om det blev en pojke så fortsatte man med det gröna i inredningen...


Självklart ville jag inte göra det lätt för oss så jag bestämde att jag ville ha linjer på en vägg i dessa färger, så det var bara till att mäta och tejpa linjer och sen måla!

Efterhand som graviditeten fortsatte så fyllde vi rummet med allt möjligt och så fort vi hittade någon inredningsdetalj vi gillade i dessa färger så köpte vi dem... Om det så var påslakan, lampor, matta, tavlor eller annat så passade vi på när tillfälle gavs...

Detta gjorde att när väl Mia föddes så behövde vi inte tänka på att hinna med att fixa hennes rum, och framförallt inte behöva måla så det skulle stinka målarfärg i flera veckor...

Jag är otroligt glad att vi valde dessa färger då man blir väldigt pigg och glad av att gå in i hennes rum nu och leka. Det är mycket möjligt att Mia vill ha ännu flickigare (=rosa) sen när hon blir äldre, men så länge hon inte har någon talan så är det jag som bestämmer ;)


   

Av Therese Andersson - 17 oktober 2011 09:18

Inatt vaknade Mia vid 01 och satte sig upp...

Helt från ingenstans började hon klappa händerna, sen rullade hon bulle (och sa bulle), sen sträckte hon upp armarna i luften och sa pippi!


Hahaha Jag kunde inte låta bli att skratta, var fick hon detta ifrån?


Hon gillar att sjunga klappa klappa kaka, men mitt i natten!?!

Förmodligen drömde hon något... ;)


Min sötaste lilla tjej de!

Presentation


I min blogg får du följa mitt liv tillsammans med min sambo, dotter, son, hund och katt!
En mammablogg med inslag av allt möjligt!
Välkommen!

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Kategorier

Tidigare år

Länkar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Fråga mig

3 besvarade frågor

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards