Alla inlägg den 18 oktober 2011

Av Therese Andersson - 18 oktober 2011 18:40

Mia fullkomligt älskar att bada!

Hon får dock inte bada oftare än 2 ggr i veckan + babysimmet.

Detta är dels för jag inte vill torka ut hennes gosiga lilla hud, men även för att det ska vara roligt när vi väl gör de...

Tidsbrist är ännu en anledning ;)


Men ikväll blev det ett dopp, både för att det var dags ikväll, men även för att vi hade spagetti och köttfärssås till middag som hon satt och kladdade i sig själv! När vi har det till middag så får hon äta endast i blöja också blir det bad direkt efter! De fläckarna är inte nådiga på kläder!!


Jag vet inte hur länge dagens bad blev, men till sist får man plocka upp henne innan hon blir russin! ;)


Mycket skum!! 


Nu är det en trött tjej som nog bara längtar efter att få krypa ner i sängen och mysa, det är ju en ny dagis-dag imorgon, då måste man vara ordentligt utvilad!! :D

Av Therese Andersson - 18 oktober 2011 16:09

Hemma i lugnet igen efter en hektisk morgon och stressen som jag hade imorse har nog suttit i hela dagen, för jäklar vad jag har varit effektiv på jobb!

Haft kunder nästan hela tiden och ändå hunnit med att städa kök och toalett, men även dammtorka (moppa,våttorka kärt barn har många namn) hela salongen! Dessutom var det en del nya produkter som skulle läggas in i datorn, och bara det tar sin lilla tid!


Men nu är vi hemma, jag har hämtat lillfisen på dagis och allt hade gått bra, trots den stressiga lämningen...


När vi kom dit imorse så började det ju med blöjbyte, sen sprang Mia direkt iväg och lekte med de andra barnen...

När jag till sist fick en hejdå slängpuss efter massor av tjatsa så forstod hon att nu går mamma, men hon lekte vidare!

(lite hade hon ju kunnat bry sig om att jag går, åtminstone låtsas) ;)


Sen hade de ätit äppelkaka, Mia hade bara smakat.

Till middag var det fisk och potatis med ärtor till... Då hade hon ätit lite ärtor!

Till mellis hade hon ätit två små mackbitar!

Summa sumarum är att hon vill inte äta på dagis, men det kommer nog när hon känner sig mer hemma där!

Hon har iallafall varit pigg och glad hela tiden och hon hade somnat på madrassen bland de andra barnen utan protest.


När jag kom blev hon glad och sprang för att hämta skorna direkt.

Sen kom hon och vinkade och sa hej hej medan jag stod och pratade med en av fröknarna, söta unge!



Får se om vi får i henne lite middag nu ikväll om vi erbjuder favoriten spagetti och köttfärssås! ;)

Av Therese Andersson - 18 oktober 2011 10:44

Snacka om stressig morgon!


Vid 05 vaknade Mia och tyckte att det var morgon... Men det tyckte ju inte jag, så efter att brottats lite i sängen (Mia ville gå ner från sängen och jag höll henne kvar) så somnade vi om tillsammans med Atlaz och Alva i sängen (mys!)...


Sen vaknade vi och min första tanke var att oj vad jag kände mig utvilad!

Kollade på klockan och den visade 08.47


Klockan 9 skulle jag lämna Mia på dagis och halv 10 skulle jag vara på jobb...


Hoppade upp ur sängen, slängde på mig kläder, slängde upp Mia på skötbordet och bytte blöja (som vägde ton).

Mia fick samma kläder som igår, för de låg på skötbordet...


Värma välling, in med flaskan i munnen på Mia och sen ner i regnoverallen.


Under tiden så slängde jag i mig en macka och plockade undan i köket, eftersom Atlaz skulle vara hemma. Annars hade han varit rund som en boll i eftermiddag och vi hade haft noll bröd etc hemma...


Sen var det bara på med jacka och skor och bege sig iväg!

Precis när jag ska lyfta upp Mia och gå ut genom dörren luktar jag något som inte doftade hallon precis... Gahh hon hade passat på att göra nr 2 medan jag var i köket!


Men som den elaka mamma jag är så satte jag henne i bilstolen och körde till dagis och bytte där ;)


Sen säga hejdå till en unge som inte ens kollar efter sin mamma är inte helt lätt, men till sist fick jag iallafall en släng puss och hon lekte vidare!


Ut i bilen och i laglig hastighet köra till jobb...


Så nu är Atlaz ensam hemma utan att ha varit ute och kissat (eftersom det regnade vände han i dörren) eller blivit aktiverad... Återstår att se om vi har något hem kvar när vi kommer hem!


Så började min dag! Hoppas er börjat bättre!!


Presentation


I min blogg får du följa mitt liv tillsammans med min sambo, dotter, son, hund och katt!
En mammablogg med inslag av allt möjligt!
Välkommen!

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Kategorier

Tidigare år

Länkar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Fråga mig

3 besvarade frågor

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards