Alla inlägg under juni 2013

Av Therese Andersson - 30 juni 2013 18:34

I fredags fyllde granntösen Maja 1 år!

Självklart var där många som ville fira henne så hennes mamma beställde 2 tårtor av mig, till 2 olika dagar... De skulle nämligen fira både fredag och lördag :)


Hon ville ha en klassisk gräddtårta med jordgubbar egentligen men ändå att den skulle vara fint dekorerad... Jag visste direkt hur jag skulle göra!


               


Ljus botten. Fylld med jordgubbsmousse, jordgubbssylt och vaniljkräm.

Spacklad med grädde. Dekorerad med sockerpasta och jordgubbar.



Av Therese Andersson - 21 juni 2013 10:01

Idag önskar vi er alla en glad midsommar!!


 

      

Allmänt · Max · Mia
Av Therese Andersson - 16 juni 2013 15:51

Max doptårtor.


Färgerna på hela dopkalaset var i pastellblå, pastellgrön och pastellgult.

Blev riktigt nöjd med färgerna på tårtlocken.


Dekorationerna har jag gjort lite i omgångar så när jag väl skulle lägga ihop tårtorna så var det lite svårt att bestämma sig vilka jag skulle använda mig av :)


 

    


Ljus botten. Fylld med jordgubbar/jordgubbssylt, vaniljmousse och jordgubbsmousse.

Spacklad med smörkräm. Täckt och dekorerad med marsipan.


Av Therese Andersson - 16 juni 2013 15:35

Nu är vår lilla prins döpt!


Igår var släkt och vänner samlade för att fira när vår älskade son döptes... Dagen började med underbart väder och barnen fick leka ute i trädgården! 13 barn i åldrarna 0-6 år som hade fullt ös... Finns inget bättre!


Sen när vi hade ätit och skulle duka fram kaffe och tårta så kom väldens ösregn med lite åska också! Så sen blev det inomhuslek ett tag... Men när regnet dragit förbi ville vissa barn ut igen, så en del klädbyten blev det ;)


Max skötte sig super trots att han var supertrött i kyrkan! Såfort han lades ner så stängdes ögonen...

Men han sov inte speciellt mycket sedan under eftermiddagen och kvällen, man kan ju inte missa sin egen dopfest! ;)


Inatt däremot så sov han 7 timmar i streck, nytt rekord :)


 

Finaste Max!



 

4 av alla busungarna...

När de skulle leka ute i det blöta gräset så åkte finklänningarna av ;)





Av Therese Andersson - 8 juni 2013 11:17

I veckan blev min lilla prins hela 3 månader gammal!

Förstår inte var dessa månader blivit av...


Numera är han 62 cm lång (vilket är mitt på medelkurvan)

Väger 7790 gram (vilket är några kurvor över medelkurvan) ;)

Storlek 68 i kläder.


En mycket nöjd liten kille som oftast ligger och snackar lite och blir alldeles sprallig och glad när man pratar med honom...

Äter med 3-4 timmars mellanrum på dagarna och på natten kan det gå 6 timmar innan han vaknar för mat!


Igår fick han sina första sprutor i benen och han blev arg som ett bi när de stack honom men det gick över snabbt. Igårkväll fick han 39,5 graders feber men nu på morgonen hade han ingen feber. Dock så verkar han ha lite ont i benen där de stack honom...


En annan liten notis är att han redan varit utomlands för första gången :) I måndags var vi över i Danmark... Dock så sov han mestadelen av resan så han hann inte uppleva så mycket av grannlandet! ;)


  

Av Therese Andersson - 8 juni 2013 11:08

Fick en beställning i veckan som var lite brådis... Hade 3 dagar på mig att hitta på något och med två små huliganer här hemma så förstår ni att det inte finns så mycket tid till att sitta och göra tårtdekorationer...


De ville ha en fotbollstårta med något med HIF på.

En fotbollstårta kände jag att jag hann göra för det är inga lösa dekorationer utan det är ju själva locket som blir fotbollen... Sen kände jag att jag inte hann göra själva HIF emblemet för det är väldigt detaljerat så det fick bli en tröja med namn och nummer på födelsedagsgrisen ;)


   

 


Ljus botten. Fylld med jordgubbsmousse, vaniljmousse och mosade jordgubbar.

Spacklad med smörkräm. Täckt och dekorerad med sockerpasta.


Ovido - Quiz & Flashcards