Alla inlägg den 26 oktober 2011

Av Therese Andersson - 26 oktober 2011 21:42

Då var det kväll igen, och vad passar bättre änatt ta fram pyssellådan och träna lite på olika sockerfigurer?

Idag testade jag att göra en prinsesskrona i sockerpasta och det var ju inte så svårt ;)

Nästa gång ska jag dock ha gjort en mall så att alla spetsarna blir lika stora!

Och eventuellt göra så att spetsarna börjar längre ner...


Därför är det så roligt att bara testa att göra lite, så att det blir perfekt när man ska göra det "på riktigt"


 

Av Therese Andersson - 26 oktober 2011 19:38

Mia äter som en häst numera! (visst finns det ett uttryck som heter så)


På dagis hade hon ätit mycket och till mellis en hel macka!


Sen när jag hämtade henne vid 17 så var hon vrålhungrig!

Så vi började på maten direkt och under tiden fick hon en clementin!

Men kort efter att den var uppäten gick hon och pekade på brödet, så jag gav henne först en bit macka, men den slank ner så fort så hon fick en till bit.

Hon var fortfarande vrålhungrig men jag vågade inte ge henne mer eftersom hon då inte hade ätit någon middag.

Till middag blev det favoriten spagetti och köttfärssås och Mia högg in med skeden innan maten ens hade hunnit svalna! Men hon bara åt och åt...

Fick till och med lägga upp lite till på hennes tallrik!


Senaste dagarna så har hon ätit jättebra! (peppar peppar)

Man ska egentligen inte hurra över detta för då vet man att matvägran kommer som ett brev på posten, men det är ju så skönt med en glad och pigg tjej!

Sen att hon äter helt själv är ju inte heller fyskam, det betyder att hela familjen kan äta samtidigt och inte sitta och mata henne tills den egna maten kallnar!


 
Lik sin far och somnar vid matbordet! (dock så gör han det inte nu längre) ;)

Av Therese Andersson - 26 oktober 2011 13:21

Sovmorgon till 8, stressade ändå till dagis kl 9 för att lämna Mia.

Som tur är så går hon in där självmant och vinkade i fönsterna! ;)


Lugn dag på jobb, lite kunder mycket städning ;)


Längtar till jag ska hämta min lilla tjej, hon är alltid så glad när jag kommer och ska visa upp alla leksaker!


En kort uppdatering mest för att fylla ut...


Hörs ikväll!

Presentation


I min blogg får du följa mitt liv tillsammans med min sambo, dotter, son, hund och katt!
En mammablogg med inslag av allt möjligt!
Välkommen!

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Kategorier

Tidigare år

Länkar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Fråga mig

3 besvarade frågor

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards