Alla inlägg under juni 2012

Av Therese Andersson - 26 juni 2012 16:08

Oj vad det var längesen det uppdaterades här...


Vi har hunnit med massor sen sist, men orken har inte funnits till att dela med mig av det!


Nu är det iallafall semester några dagar och vi har inte speciellt mycket inplanerat...


På torsdag ska vi till Astrid Lindgrens Värld och titta på Pippi!!

Jo vi ska ju titta på alla de andra också, men eftersom min fina kusin Josse spelar Pippi i sommar så är det förståss det som är huvudmålet!

Mia älskar Pippi och tjatar mycket om att få se filmen och sjunga sångerna!


Vädret är ju inte det bästa så några strandbesök verkar det inte bli... Får hoppas på nästa semesterperiod istället!


Vi har ju hunnit fira midsommar också, även  om den inte blev som planerat...

Vi skulle ju egentligen varit hemma med vänner, men eftersom Mia fick ögoninflammation så ville inte

A, R, M och E komma och bli smittade...

Så vi tog med oss lite av allt vi inhandlat inför kvällen och begav oss till Bårslöv och firade med

"di gamle".


Det blev trevligt det med, dans runt stången och fotbollscrocket var höjdpunkterna! ;)


             



Nu får vi inte hoppas det dröjer lika länge till nästa uppdatering ;)



Av Therese Andersson - 6 juni 2012 21:23

I brist på sommarvärme så får man hitta på andra saker att göra när man är ledig än att ligga på stranden!

Vi hann ju dock med en dag på stranden innan värmen försvann igen...


 


Även om Mia inte tyckte det var det roligaste som finns...

Hon har visst fått sand-allergi eller något för så fort hon fick sand någonstans på kroppen så viftade hon med armarna och sa ajajaj... Tramsiga unge!


Bada ville hon inte heller göra, men det är kanske inte så konstigt för det var verkligen svinkallt!


Så igår när hela familjen var hemma så åkte vi en runda till Skånes djurpark.

Mia älskar ju djur och vi vann ju årskort dit i vintras, så det var bara att packa picknick korgen och åka!

Fullt med skolbarn var där men det var ändå ganska lugnt!


Mia fick se massor av fina djur, även om hon blev rädd när de kom allt för närma ;)



Ingen sommarvärme direkt!



 
Mule-mos



 
"Nallebjörn"



 
Bebisankor!



 
Mysak?



 
Nyfiken tupp!



   
Klappade bäää

 

 

Sen ville Mia även rida på ponny så när de öppnade så gick vi dit och var först i kö!

Mia ville gärna rida och vi satte på hjälm och betalade. När Mia satt sig på hästen och den började röra sig så sa hon bara neeeej, iiiiinte!


Så det var bara till att hoppa av hästen igen och vi fick pengarna tillbaka ;)

Tur vi inte stått och köat för det ;)


Så vi gick och tittade på när björnarna blev matade istället :D



Glad och förväntansfull!



   




Nu blir det jobb några dagar igen, men semestern närmar sig med stormsteg!!



Av Therese Andersson - 6 juni 2012 12:55

Då var studenttårtorna klara för leverans...


Jag har fått flera beställningar från flera håll och jag kan erkänna att jag haft lite ångest över att hinna klart! Men eftersom jag blev ledig extra idag så hanns det med ganska lätt... Så länge man är väl förberedd med alla dekorationerna!


Roligt var det också att de ville ha lite olika typer av studenttårtor...




 



 



    


Ljusa bottnar i alla tårtorna.

Fyllningarna varierar med antingen klassisk prinsesstårta, dvs jordgubbssylt och vaniljkräm, och de andra är jordgubbsmousse och chokladmousse.

Spacklade med vaniljgrädde.

Täckt och dekorerade med sockerpasta!



Av Therese Andersson - 3 juni 2012 08:13

För ett tag sedan såg jag att Coop anordnade en baktävling.

Man skulle skicka in ett tårtbidrag där man beskrev exakt indgredienser och tillvägagångssätt.

Sedan skulle man även bifoga bild.


Jag satt en stund och funderade vilken tårta jag skulle skicka in, och min finaste tårta enligt mig själv är bondgårdstårtan som jag gjorde till Mias födelsedag, men eftersom tävlingen heter Sveriges godaste tårta och inte Sveriges finaste så valde jag min regnbågstårta.


Nu är det ju enorm konkurrens i tävlingen eftersom många av de inskickade bidragen kommer från personer som jobbar med tårteriet... Jag följer ju många bakbloggar och det ända de gör om dagarna är testar nya recept och dekorationer till tårtorna... Så för att vara en vanlig "amatör" så är jag sjukt nöjd med mina tårtor!!


Så gör nu en insats och gå in och rösta på min tårta!!!


Länk till tävlingen finns här ------>   http://www.tartavstarta.se/node/296


Ni trycker bara på det lilla hjärtat som finns bredvid där det står hur många som gillar min tårta...


Tack!



Skapa flashcards