Alla inlägg under maj 2014

Av Therese Andersson - 18 maj 2014 22:26

Idag är det 13 år sedan jag blev tillsammans med min stora kärlek!
Jag var nyss fyllda 14 år och att då bli tillsammans med en 17-åring som gick på gymnasiet var ju bara sååå coolt! Haha

Nästa år har vi varit tillsammans halva mitt liv! Så vi har ju hunnit vara med om en hel del tillsammans!

Thomas fanns med när jag fick mina första betyg, när jag konfirmerades, när jag började gymnasiet, när jag tog körkort, när jag tog studenten, när jag fick mitt första jobb, när jag flyttade hemifrån, köpte hus osv...
Men det mest fantastiska vi varit med om tillsammans är självklart när vi blev föräldrar för första gången för fyra år sedan!!
Att vi sedan fått vara med om samma lycka en gång till för ett år sen är ren lycka!!

Känns konstigt att tänka tillbaka på tiden som varit, känns som allt var igår, men det är så otroligt roligt att ha fått dela allt detta med mannen i mitt liv. Och detta är bara början, nu fortsätter vi vår resa tillsammans mot nya äventyr! <3

Av Therese Andersson - 16 maj 2014 20:14

I eftermiddags lämnade jag mina älskade små gullungar hos deras mormor och morfar.

Mia har tjatat hur länge som helst att hon vill sova hos mormor, men det har nästan aldrig funkat rent praktiskt.

Några gånger har hon skullat sova där men så har klockan blivit för mycket innan jag kommit iväg därifrån och därmed har Mia också hunnit bli för trött och mammig.

Då har hon blivit helt förtvivlad och velat med mamma hem igen!


Så idag var planen att åka dit och lämna barnen och sen åka direkt innan hon hann ångra sig igen.

Men redan i bilen dit så sa hon till mig att jag inte fick lämna henne hos mormor! Jag skulle också sova där! Men jag sa till henne att hon ville ju sova hos mormor och har ju så roligt där... Det höll hon med om, men jag fick ändå inte lämna henne!


När vi kom dit så sprang hon och Max och lekte direkt, så efter att ha pratat med mamma en stund så frågade jag om jag fick en hejdå kram, då blev hon ledsen och höll fast mig och sa att jag inte fick åka!


Men jag gav henne en kram och pussade Max (som förövrigt inte bryr sig om mamma finns där när han har mormor), sen åkte jag. Hon stortjöt så efter en stund ringde jag dit och hon var hur glad som helst igen! Blev som en inskolning ;)


Det märks tydligt att hon är hemma med sin mamma väldigt mycket nu...


Men nu sitter jag här hemma och njuter av lugnet! :)


 

Av Therese Andersson - 11 maj 2014 12:48

När dottern fyllde 4 så var högsta önskan en barbie tårta!!

Färgerna skulle vara hennes favoritfärger rosa, lila och ljusblå!

Sagt och gjort...


 


Ljus botten. Fylld med jordgubbsmousse, jordgubbssylt och vaniljkräm.

Spacklad med smörkräm. Täckt och dekorerad med marispan.


Av Therese Andersson - 11 maj 2014 12:45

Wilmer fyllde 1 och hans mamma önskade en Dumbo tårta.

Mer än så visste de inte :)


     


Ljus botten. Fylld med hallonmousse, hallonsylt och vaniljkräm.

Spacklad med smörkräm. Täckt med marsipan och dekorerad med marsipan och sockerpasta.



Av Therese Andersson - 11 maj 2014 12:45

      Klicka på bilderna för större format!



     

         
       

      

   

 

  

                                  

Av Therese Andersson - 11 maj 2014 12:40

När lille Max fyllde 1 år så blev det en djungeltårta med massor av farliga djur...


               


Ljus botten. Fylld med banan"mos" och grädde.

Spacklad med smörkräm. Täckt med marsipan och dekorerad med marsipan och sockerpasta.


Av Therese Andersson - 11 maj 2014 12:33

Minions har blivit en riktig favorit hos många, jag har dock inte sett dem än ;)

Så självklart fick jag en beställning på en sådan tårta, dock inte så stor tårta :)


     



Av Therese Andersson - 11 maj 2014 11:07

Igår fyllde Mia 4 år.

4 år sedan mitt liv förändrades och en kärlek uppstod som är långt större än jag någonsin tidigare trodde var möjlig att uppleva...

4 år av ren lycka och varje dag är så fantastisk att få uppleva med min stora tjej!


Dagen började med skönsång av familjen och paket på sängen... Mias ögon lyste när hon såg alla paketen och dessutom inslagna med prinsesspapper som hon önskat! ;)

Det roliga med att de kommer upp i ålder är att det man köper är oftast något de själva önskat och därmed blir de ännu gladare :)


 


Sedan lekte vi med de nya sakerna och samtidigt försökte vi förbereda för kvällens kalas utan att det skulle ta för mycket av Mias dag... Men vi var väl förberedda och hade en ganska enkel måltid att tillaga så den mesta av tiden kunde spenderas med Mia.
 

Sen på kvällen blev det kalas och Mia fick ännu fler paket. Man ser ju tydligt vad Mia är för typ av tjej just nu... Det ska vara prinsessor och barbie på allt! En riktig tjej tjej ;)


     


Ni kan ju bara ana hur nöjd Mia var över sin tårta ;)


En liten komihåg lista på vad Mia kan/gör just nu:

* Skriver en del bokstäver, känner  igen desto fler.

* Tycker mycket om att måla/skriva, numera målar hon "figurer" och inte bara kladd.

* Kan alla siffror och räknar långt, dock så räknar hon "tjugonio, tjugotio, tjugoelva" ;)

* Kan alla färger och hennes favoritfärg är rosa och ljusblå (mycket viktigt med LJUSblå)

* Har storlek 110 i kläder, även om hon kan ha stl 98 i midjan. (Lång & smal)

* Har storlek 27 i skor.

* Sitter numera framåtvänd i bilen. Åker inte vagn längre.

* Äter godis på lördagar, men dricker inte läsk! (Hennes favorit är "pys" dvs. bubbelvatten)

* Dricker fortfarande välling på morgonen.

* Har inte använt blöja varken dag eller natt på 1,5 år, men fortfarande kommer det lite kiss i trosan ibland.

* Favoritmaten är spagetti & köttfärssås (och köttbullar, potatismos, sås & lingon på IKEA)

* Går på simning (Tagit alla 3 baddare märken och även sköldpaddan) Kan flyta och simma några meter både crawl och ryggsim.

* Älskar att vara på dagis och leka med kompisarna, numera tjatas det om att få leka med kompisar även efter dagis.

* Är en riktig liten lill-mamma, leker mycket mamma, pappa, barn.


 


Skapa flashcards