Alla inlägg den 2 oktober 2011

Av Therese Andersson - 2 oktober 2011 20:37


Nu äntligen ligger lillfisen och sover!!

Vem har hon fått denna envishet ifrån?!? ;)

Efter vällingen har Mia alltid varit så trött och somnat direkt vi lagt henne i hennes säng, men man ska väl inte ha det för enkelt...

Numera ska en av oss, helst båda, vara hos henne för att hon ska få ro!

Jobbigt, men vi hoppas det är en period bara!



I eftermiddag har vi varit hos Mias mormor och morfar och först tittat på HIF, sen ätit middag!!

Vi har inte canal + längre då de höjde priset och tog bort de som Thomas helst ville ha, nämligen rättigheterna till premier league! Så därför får vi åka till någon annan när det är något speciellt vi vill se...


Mia har massor av leksaker där men roligast är det ju såklart att gå i kökslådorna och dra fram allt, idag blev det påsklämmor och plåster!



  Atlaz får vara med i leken oavsett om han vill eller ej!


    Hur många kan jag hålla??



Fina färger! ;)



Varför är mammas mat alltid bäst?

Ikväll bjöds det på ryggbiff och potatisgratäng och grönsaker! Såå gott!!


I fredags var vi  ju också hos mor och far och åt då pappa hade tagit fram vildankor som han ville bjuda Thomas på (de gillar vilt), jag hade inte haft någon lunch på jobb så jag var väldigt hungrig och definitivt inte sugen på anka, så när Thomas sa att vi var bjudna dit på det så suckade jag djupt! Men kära pappa känner mig så han hade även stekt kycklingfilé! Tillsammans med detta åt vi potatis, sås och brysselkål!


Mia gillade anka och åt en hel del av Thomas bit!


Det lustiga är bara att vi tog den typiska söndagsmiddagen i fredags och en mer typisk fredagsmiddag på en söndag ;)


    Mästerkocken! ;)



När vi var på väla tidigare idag så handlade jag ett skal till min xperia arc!

Det var en nyhet och kom in nu i veckan! Jag har inte sett skal till ericsson tidigare någonstans, bara till de där iphone telefonerna, så jag passade på att köpa mig ett!



  Bling bling! ;)




När vi kom hem från mamma och pappa så gick Thomas en promenad med Atlaz och jag och Mia lekte sålänge... När jag satt inne på hennes rum så kommer hon med en liten bit torrfoder som är Alvas, så jag sa till henne att hon inte fick ta kattens mat och gick och skulle lägga tillbaka den i Alvas skål, då ser jag att Mia lagt en av sina nappar i hennes matskål!
Jag undrar om det var de hon ville visa mig! ;)


Mia leker ju bara med sina nappar, men jag undrar vad hon tänkte med att lägga den i kattens matskål ;)



  Har Alva lite sugbehov??



Av Therese Andersson - 2 oktober 2011 17:19

Då har bloggen fått liite nytt utseénde...

När jag skulle byta visningsbild och tryckte på spara så försvann ALLT!

Helt vitt med svart text, som ni sett om ni varit inne tidigare idag...

Blev först väldigt frustrerad men det är inte så svårt att ändra utseénde så det gjorde inte så mycket...


  Mia i kusin myrans blivande vagn! :D


Nu står middag på schemat!


Hörs senare!


Av Therese Andersson - 2 oktober 2011 13:02

Då står första tårtbottnen av 6 (eller 7) i ugnen...

Jag gör dem färdiga redan nu och sen får de frysas in och plockas fram 2 dagar innan festen, så får de tina långsamt i kyl.


Det svåra är bara att jag inte sett tårtställningen än, bara fått måtten, och det är lite svårt att veta om det är exakta mått eller om man kan ha någon cm större, eftersom jag inte har formar i alla storlekar ;)


Men det blir nog bra! ;)



   

Idag har Mia och Thomas varit och införskaffat sig varsin guldtröja från HIF!

Dagens match börjar 14.00 och självklart sitter huliganerna i soffan med tröjorna på och sjunger "På gator röda och blå" ;)

Även om det redan är avgjort så följer man ju sitt lag i väntan på det riktiga guldfirandet som sker den 23/10. Helsingborgs kommun har lagt undan 300 000 kronor som ska firas för! Får se om det blir till att se matchen på storbild i stan, då jag tror de skulle sätta upp en enorm sådan vid ångfärjan, är dock inte helt säker!!

Hade nog varit underbar stämning iaf!!


  Guld!!

  Huliganerna sjunger för fullt!!

  Hela laguppställningen!! :D



Av Therese Andersson - 2 oktober 2011 09:45

Mia hittade ett par fingervantar som jag köpt till henne och självklart skulle hon ha dem på sig!

Mia kommer nog alltid vara den som vill klä ut sig och annat när hon blir större eftersom hon älskar att prova allt möjligt, skor, vantar, mössor etc...


  Färdigklädd??


  Perfekta att undersöka golvet med!!


  Jagar kameran! ;)



Dra på blöjor må vara enkla för oss föräldrar att dra på när barnen inte vill ligga still, men när man busar för fullt hamnar de ibland lite på sne! ;)


  Vädring?



Ibland tycker jag faktiskt lite synd om vår fining Atlaz, Mia är verkligen inte snäll mot honom, alltså hon älskar honom mer än något annat men kärleken kan ibland bli lite väl hård! Hon slänger sig på honom och sätter sig på honom, och han gör ingenting!
Världens bästa hund!


  Atlaz!


Vem sa ni hade störst ögon?? ;)
    Mamma ska också smaka på nappen!!



Ovido - Quiz & Flashcards