Alla inlägg den 5 oktober 2011

Av Therese Andersson - 5 oktober 2011 19:48

Då ligger Thomas och Mia i sängen för att försöka få henne att somna!

Går väl sådär...

Jag hör henne snacka för fullt, väntar bara på att jag ska få höra några manliga snarkningar också ;)


För 3 timmar sen, när det var dags för middag så var Mia sååå gnällig! Skrek konstant och inget hjälpte!

Men så lagade vi hennes favoritmat spagetti & köttfärssås, hon åt en rejäl portion och sen var humöret på topp igen!

Eftersom vi nu verkligen försöker få Mia att äta med sked så hjälpte vi inte henne så mycket med maten ikväll, vilket resulterade i mat ÖVERALLT!

Men tur man har hund och badkar för Atlaz städade golvet och badkaret städade Mia!



När vi inte är hemma så får Atlaz ibland för sig att äta upp Alvas mat (katten) och det är ju lite svårt att skälla på honom när skadan redan är skedd så oftast är det bara till att fylla på skålen och se glad ut...

Men ikväll kom jag på en annan tänkbar bandit!


   

Klicka på bilderna för att se busungen bättre!



Undrar hur många hon ätit!?! ;)




Tillägg 20:10

Nu sover Thomas också :p

Av Therese Andersson - 5 oktober 2011 16:51


Då jag insett efter 2 dagar på dagis är att Mia har alldeles för lite "dagiskläder".

Det ska ju helst vara sköna oömma kläder som är lätta att ta av och på, mjuka att leka i och nu inför höst/vinter lite varma också!

Vi var ju i Ullared för bara några veckor sedan men då var jag mest ute efter ytterplagg till Mias dagisstart, visserligen kollade jag efter mjukisbyxor också men de hade bara en färg i stl 86, resten var större eller mindre.

Jag har ju inte haft så mycket "mjukiskläder" till Mia innan, utan mest jeans och mycket vita/ljusa tröjor, detta passar inte jättebra på dagis! ;)

Varför Mia inte haft så mycket mjukiskläder innan är helt enkelt därför att jag inte tycker det är så fint!! Framförallt inte med tryck på tröjan!


Men nu idag tänkte jag åka till maxi och se vad de hade för billiga mjukisbyxor (erbjudande 79:-/st) men så tog jag ett varv först på lindex och tur var ju det!

De har ju en basicserie med ta 3 betala för 2 och just nu har de dessutom handla för 300 och få 100 kronor i rabatt! Så jag passade på!!

5 par byxor, en munkjacka, 2 tröjor för 400:-!!


Här har ni vad jag fyndade! Fina färger va!?!?


Av Therese Andersson - 5 oktober 2011 12:26

Då var andra dagisdagen avklarad!

När vi kom dit och stod ute i hallen och hade klätt av oss så stod Mia utanför dörren och stampade för hon ville så gärna springa in och leka! När vi kom in så var där fullt liv då både gläntan och bäcken (avdelningarna) var inne på gläntan! De höll på att göra "älgar", klippte ut en fot och två händer och satte ihop till älgar ;) därför var alla på samma avdelning.

Mia blev liiite mer försiktig när där var så himla många barn, i typ 3 minuter... Sen for hon runt och lekte med de andra barnen!

Efter en liten stund så gick alla de små barnen in på andra avdelningen och hade lite fruktstund i lugn och ro, sen ville vissa gå ut så det vara bara till att klä alla barnen och springa ut och leka!


Där är en liten flicka som inte kan gå ännu och det är så synd om henne för hon sitter på ett ställe och leker, men när de andra barnen springer omkring så sitter hon kvar i sin ensamhet! Tycker verkligen man ska försöka vänta med att lämna sina barn på dagis tills de åtminstone kan gå! Sen förstår man ju att vissa kanske inte har något val, men ändå!


Idag stannade vi även kvar och åt och det gick väl sådär...

Nog för att Mia gillade maten men hon hade ju inte tid att äta!

Det var korvstroganof med ris och gurka och morötter till! Hon åt gurkan och morötterna sen satt hon mest och kollade på alla andra!

Så nu när vi kom hem var hon ju såklart mer hungrig!


Får se om jag får lillfisen till att somna en stund, Mia blir minsann inte trött av att leka på dagis en hel förmiddag! ;)


Hörs senare!!

Av Therese Andersson - 5 oktober 2011 07:43

Av alla dagar så väljer Mia att sova länge, när vi för en gångs skull har en tid att passa... Kan ju vara för att hon var uppe ganska sent igår och busade med Gabbe och Lotta!


Så nu när hon vaknar lär det bli  lite bråtti bråtti att göra oss färdiga inför dagis! :D

Kom på en del saker som behövs inhandlas som ska vara liggandes på dagis, så vi får se om vi tar en runda till maxi i eftermiddag!


Nu ska jag iallafall göra mig iordning, på med lekkläderna, för här ska det lekas med en hel drös ungar! ;)


Trevlig förmiddag på er!

Presentation


I min blogg får du följa mitt liv tillsammans med min sambo, dotter, son, hund och katt!
En mammablogg med inslag av allt möjligt!
Välkommen!

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Kategorier

Tidigare år

Länkar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Fråga mig

3 besvarade frågor

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards