Direktlänk till inlägg 16 oktober 2011

Ojojoj!

Av Therese Andersson - 16 oktober 2011 09:30

Vilken dag lördagen den 15 Oktober blev!


På förmiddagen började jag att dekorera tårtorna, som jag trodde skulle gå lite snabbt och smidigt! För det var ju "bara" dekorering...

Tror jag började med första tårtan vid kl 10 på förmiddagen och lade den sista blomman på den sjätte tårtan kl 14.30


Vi skulle vara ute vid Ellinge slott (Eslöv) kl 16.00 för att lämna in tårtorna, så jag hade ca 45 minuter på mig att göra vid mig!

På den tiden skulle det duschas, styla frisyren (som jag inte riktigt lärt mig styla än), välja klänning, sminkas, välja örhänge, välja skor, packa in present och även säga hejdå till Mia som skulle åka med mormor hem!

Puhh, stressigt blev det men jag hann!! ;)


När vi kom fram och lämnat tårtorna så stod vi ute i solen och väntade tillsammans med flera av Hannas och Viktors närmaste på att klockan skulle bli 16.30 så att vi kunde gå in i slottet för att få se en fin liten ceremoni där det sjöngs fin musik och vi fick höra Hanna och Viktor berätta sin kärlek för varandra! Inte ett öga torrt!!


 


Sedan begav vi oss upp på ovanvåningen i slottet för lite mingel med skumpa och snittar, och även fotografering av alla gäster!


 


Sedan gick vi mot festlokalen där vi blev bjudna på en fantastisk middag, men framförallt underbara tal! Både roliga, intressanta och rörande tal från vänner och familj, många små servetter fick torka en hel del fuktiga ögon...


 

Efter middagen var det dags för "bröllopsvalsen" som blev allt annat än vals ;)


 


Tiden gick otroligt fort och helt plötsligt var det dags för kaffe och tårta! Så jag fick ge mig ut i köket och ställa upp tårtorna på ställningen och sedan bara hoppas att de blev så goda som de skulle!

Måste säga att de blev faktiskt himla goda, jag som inte är glad i tårtor gillade dem! Lagom med fyllning och saftig sockerkaka...

Givetvis hade jag gjort alldeles för mycket tårta, men bättre med för mycket än för lite...

Så nu har brudparet lite att äta i några veckor ;)


 


Sen var det fest fram tills brudparet blev hämtade, och en del kalorier förbrännde vi allt! Alla utom Thomas som vägrade dansa...


     


Tack kära Hanna och Viktor för en fantastisk fest!!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Therese Andersson - 12 juni 2014 09:21

I söndagsmorse eller lördagsnatt kom vi hem från Turkiet. Vi spenderade en vecka på vings hotell sea world. Ett stort hotell med stora poolområden men varför det blev just detta hotellet var nog barnpoolen med massor av små rutchkanor och annat rol...

Av Therese Andersson - 18 maj 2014 22:26


Idag är det 13 år sedan jag blev tillsammans med min stora kärlek! Jag var nyss fyllda 14 år och att då bli tillsammans med en 17-åring som gick på gymnasiet var ju bara sååå coolt! Haha Nästa år har vi varit tillsammans halva mitt liv! Så vi ha...

Av Therese Andersson - 16 maj 2014 20:14


I eftermiddags lämnade jag mina älskade små gullungar hos deras mormor och morfar. Mia har tjatat hur länge som helst att hon vill sova hos mormor, men det har nästan aldrig funkat rent praktiskt. Några gånger har hon skullat sova där men så har ...

Av Therese Andersson - 11 maj 2014 12:48


När dottern fyllde 4 så var högsta önskan en barbie tårta!! Färgerna skulle vara hennes favoritfärger rosa, lila och ljusblå! Sagt och gjort...       Ljus botten. Fylld med jordgubbsmousse, jordgubbssylt och vaniljkräm. Spacklad med sm...

Av Therese Andersson - 11 maj 2014 12:45

Wilmer fyllde 1 och hans mamma önskade en Dumbo tårta. Mer än så visste de inte :)           Ljus botten. Fylld med hallonmousse, hallonsylt och vaniljkräm. Spacklad med smörkräm. Täckt med marsipan och dekorerad med marsipan och socke...

Ovido - Quiz & Flashcards