Alla inlägg den 13 oktober 2011

Av Therese Andersson - 13 oktober 2011 21:55

Thomas har för en gångs skull gjort sitt jobb och använt kameran när han är själv hemma med Mia!

Sen att man brukar få radera de flesta bilderna han tagit, eftersom han antingen skakar kameran när han ska ta eller så sätter han inte på blixten om det är för dåligt ljus, det är ju en annan sak ;)


Idag lyckades han få Mia på bild när hon sov...


Eftersom hon är sjuk så är hon ju lite mer trött än vanligt, och idag hade hon somnat innan hon riktigt kom upp i soffan!


  Så kan man också sova...


  Snarkar högt!


Hos doktorn idag så hade de kollat öronen och halsen, och öronen var som tidigare med halvt buktande och röd trumhinna, så om det inte var bättre till helgen så blir det penicillin. Men halsen var där inget fel på...


Så nu är det bara att hoppas det går över och det ända vi kan göra är att ta nässpray 3 gånger om dagen...


Av Therese Andersson - 13 oktober 2011 20:51

Alltså jag måste bara få skriva att JAG ÄLSKAR DIG MIA!!


Detta är ju en självklarhet eftersom jag är hennes mamma men just ikväll efter att ha varit ifrån henne en hel dag så älskar jag henne så mycket att det gör ont!

När jag kom innanför dörren så möter alltid Atlaz en, så även ikväll.

Mia låg och sov bredvid Thomas i soffan och när hon hör dörren öppnas så vaknade hon till och tittade upp, när hon såg mig så log hon sitt bredaste leénde och sprang mot mig!! Älskade unge!


Då känner man sig välkommen hem!


  Mamma älskar dig!



Av Therese Andersson - 13 oktober 2011 15:07

Diana har gått länge nu och tjatat att hon vill klippa sig, men eftersom hon sagt tidigare att hon skulle spara ut håret och vi absolut inte fick klippa henne även om hon bad om det så har vi helt enkelt lyssnat på det och vägrat! ;)

Inte förrän hon hotade med att gå till en annan frisör så sa jag ok!


Före

    Efter!


  Helnöjd kund!! ;)

 

 

Av Therese Andersson - 13 oktober 2011 11:19

Då sitter man på jobb och har det lugnt och skönt!

Visst har jag kunder men detta är ju vilodag jämfört med de senaste dagarna hemma!


Inatt intog jag soffan för att få sova ordentligt... Mia har sovit mellan oss nu när hon har ont i öronen, hon vaknar hela tiden och blir ledsen för det gör ont så får hon ligga upp mot en tills hon somnar igen och inatt kände jag att jag behövde sova ordentligt så det blev soffan!


Istället för mig så fylldes min säng upp utav Atlaz och Alva, men när Atlaz tycker det bli för varmt så gick han ut i vardagsrummet till sin korg igen, och på vägen gick han förbi mig i soffan och gav mig en stor blöt puss!


Jag vaknade av att jag drömde att jag var och badade (kanske i Turkiet) men det var nog bara Atlaz puss som framkallade den drömmen...



Nu är Thomas och Mia på vårdcentralen IGEN!

Så jag väntar på besked om det blir att tvinga i henne penicillin igen i ett par dagar...


Sen när hon är bättre igen så ska jag boka tid att kolla hennes hörsel så den inte blivit skadad av dessa 3 öroninflammationer hon haft hittills...

Sen ska det nog även bokas tid för att kolla så hon inte behöver rör!

Om hon nu är ett öronbarn så vill jag ju inte att hon ska behöva få onödigt många öroninflammationer, dels för det är synd om henne (och hennes föräldrar) men även för att det kan ge henne sämre hörsel!



Nä tillbaks till arbetet...


 

Presentation


I min blogg får du följa mitt liv tillsammans med min sambo, dotter, son, hund och katt!
En mammablogg med inslag av allt möjligt!
Välkommen!

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Kategorier

Tidigare år

Länkar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Fråga mig

3 besvarade frågor

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards