Alla inlägg den 3 oktober 2011

Av Therese Andersson - 3 oktober 2011 20:29

Imorgon är det då dags för Mias första dag på dagis! Det ska bli så roligt att se hur Mia reagerar när där är så mycket nya leksaker tillsammans med så många andra barn! Hon kommer säkerligen älska det!


Nu i eftermiddag så har vi pratat lite om det här med dagis, och jag tror Mia fattade grejen, för direkt blev hon bebis igen och tog fram sin lära-gå vagn och napp! ;)



Bebis Mia?


Ikväll har vi varit på hundkurs igen! Denna gången följde Thomas och Mia med, och Mia levde i paradiset en timme med alla dessa hundar! Visserligen fick hon inte röra dem men bara att se så många olika var ju kul!

Hennes pappa hade dock ingen lugn stund som fick jaga henne hela tiden när hon skulle springa fram till vovvarna!!

  Mia i rätta friluftskläderna ;)

    Har inte tid med dig morsan, här är ju vovvar!


Atlaz var som vanligt superduktig, speciellt på platssättandet och läggandet som vi började med direkt! Vi brukar alltid "värma" upp lite innan för att Atlaz ska få upp koncentrationen, men idag var det bara pang på!

Han satt/låg kvar hela tiden fast att de andra hundarna bredvid både pep och reste sig/lade sig...

Till och med när hunden bredvid gick fram och luktade honom mellan benen satt han kvar och tittade på mig och ville nog bara att jag skulle komma och rädda honom ;)

Jag gick in och belönade honom för det var minsann imponerande!

Platssättande, Atlaz är tredje från vänster...

    Mia påväg fram till vovvarna!! ;)


Lite koncentrationssvårigheter hade Atlaz idag när husse och lillmatte var med... Han ville gärna ha koll på var de också var någonstans, lite svårt att gå linförighet med en hund som ska ha koll på hela flocken...

  Sitter kloss intill benen, men det är ju inte så lätt att sitta rakt med en matte som har så breda höfter ;)

Trött efter att ha varit ute i friska luften och tittat på vovvar!



Nu sover resten av familjenn (ja Thomas också) och jag ska inta soffan en stund innan det är dags för kudden!


 

Av Therese Andersson - 3 oktober 2011 12:57

Jag hittade en liten pytte fästing på Mia idag!!

Den satt på hennes hals och var så liten att det var svårt att få tag om den...

När jag väl fick loss den var den mosad så jag kunde inte se om jag fått med huvudet eller ej!

Usch jag ryser i hela kroppen så äckligt!

Hur vet man om Mia blivit smittad av något äckligt eller ej??


Är det så att dessa äckliga djur har fått ny livsgnista nu när sommarvärmen kom på besök, för jag hade en på mig för några dagar sedan och Hanna hade en som bet henne på handen...

Tyckte de hade försvunnit innan, då vi knappt hittade några på djuren ens!



Kofta HM, Klänning Lindex, Strumpisar HM, Skor Skopunkten

    Ute på upptäcksfärd!


  Går som en gubbe ;)


Av Therese Andersson - 3 oktober 2011 09:50

Denna bilden behöver ingen rubrik, den talar helt för sig själv!


Det är den absolut sista bilden som togs när vi var i skogen och fotades av Hanna! (länk finns i sidan)


  Nu vill jag gå härifrån!



Visst är den bara underbar!!! ;)



Av Therese Andersson - 3 oktober 2011 07:59

Mia fick i 1-års present ett golvpussel/matta av sin morbror och Lotta och det tog ett tag innan jag packade upp det åt henne, för jag tyckte det tog så stor plats på hennes golv ;)

Men hon bara älskar det!

Varje gång jag städar så packar jag ner det i lådan igen, men så fort Mia ser lådan kommer hon asandes på den och vill att man ska packa upp den igen!!

Pusslet innehåller 54 bitar, blandat både stora och små!

Gissa om vi har såna delar i HELA huset!! ;)


Mia sitter gärna och trycker ut bitarna, och försöker sätta tillbaka dem igen. Men antingen så har hon lika dåligt tålamod som sin far eller så är hon bara lat, för så fort en bit inte passar så slänger hon den åt sidan och tar en ny.

Hon lyckas bäst med de helt runda bitarna, så de slits det mest på ;)



  Hmm, passar denna här?!?


Självklart ska ju Atlaz vara med i leken, vare sig han vill eller ej... ;)



  Pussen Atlaz!


Såhär ser vår morgon ut! Ha en skön måndag iallihopa!



Presentation


I min blogg får du följa mitt liv tillsammans med min sambo, dotter, son, hund och katt!
En mammablogg med inslag av allt möjligt!
Välkommen!

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Kategorier

Tidigare år

Länkar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Fråga mig

3 besvarade frågor

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards