Alla inlägg den 29 oktober 2011

Av Therese Andersson - 29 oktober 2011 21:58

Vilken underbar kväll vi haft!

När jag kom hem från jobb vid 17.30 så stod maten på bordet och jag möttes av väldens godaste puss från min alldeles egna lilla docka! Hon blev så glad när jag kom hem! Det är det absolut underbaraste som finns!


Taco stod det på menyn och det är ju rena julafton för Mia!

Hon plockar lite av allt möjligt och lägger på sin lilla tallrik, dock så var salladen nog ingen favorit för varje gång hon fått det med på skeden in i munnen så tog hon ut det igen med handen och la på min tallrik...

Söta unge!


Efter den goda middagen så lekte vi en bra stund på Mias rum, vi byggde torn, lade pussel, lagade mat, kastade boll, sjöng till melodierna från nallen m.m Så roligt att leka numera när Mia också leker och man inte bara sitter där och försöker underhålla en liten människa som fattar noll av vad man gör ;)


Sen var det dags för lördagsmys! Thomas och Mia hade varit och handlat innan idag, och efter att ha sett mitt inlägg igår så låtsades Thomas att han läst mina tankar och köpt chips och dip! Men mätta som vi var så öppnades bara en påse ostbågar, så att Mia också kan äta! Hon får nämligen inte äta chips då hon alltid sätter dem i halsen...


Jag passade på att slänga ihop en liten efterrätt till imorgon då vi ska på söndagsmiddag hos mor och far! Vad det blir säger jag inte, får bli en liten överraskning, men jag tror nog den blir uppskattad!! :D


Vi kollade bland annat på Så mycket bättre och det var faktiskt riktigt bra! Roliga artister med...


Nu blir det soffan igen, risken finns att både Thomas och jag somnar inom fem röda! ;)

Av Therese Andersson - 29 oktober 2011 13:29

Igår på jobb så hade jag en av mina stammisar Martina på besök!

Lika roligt varje gång hon kommer för man får alltid ta fram sin mest kreativa sida eftersom hon gillar nya frisyrer och passar i lite mer extrema varianter...

Sen att hennes hår inte riktigt är lika lätt att ha att göra med, de e ju en annan sak ;)

Men vi provade iallafall att behålla lite längd uppe på och markerade det genom att färga topparna i lite röda nyanser!

Jag älskar att klippa korta frisyrer då jag tycker att man kan styla dem på så många fler sätt än ett långt!


 

Före: Fluffigt och utväxt ;)



 

Inget kladd här inte!!


 
Kort och häftigt!

 
Med röda toppar!!

 

 

Fina Martina har varit min stammis hur länge som helst och följer med mig lite överallt ;)

Hon kör ända från Klippan för att låta mig ta hand om hennes bångstyriga kalufs!

Då blir man allt lite stolt... ;)


Visst är det roligt med nya kunder, men stamkunderna som kommer tillbaks gång på gång betyder ju klart lite mer!

 

 


Av Therese Andersson - 29 oktober 2011 08:59

Igår när jag jobbade så passade Thomas och Mia på att busa av sig rejält!

De mötte upp Mias farmor och faster tillsammans med kusinerna Lukas och Ludvig vid busfabriken på berga i Helsingborg. Sedan kom även Carro med lilla Roxanna!


De hade haft en rolig förmiddag och Thomas är mör i hela kroppen idag och fullt med blåmärken på knäna! Precis som det ska vara efter några timmar på busfabriken ;)

Mia älskade det och provade alla rutchkanor och hoppade trampolin...

Den minsta avdelningen för barn 1-3 år tyckte hon var lite mesig ;)


 
Utanför

 
Hoppelihopp


Roligt med Lukas!

   
Lukas hoppas högt!

 
Lille Ludvig hänger också med ;)

 
Lukas håller tungan rätt i mun...

 
Mia och Thomas ser skräckslagna ut ;)


 
Roxanna provar gå-stolen...

 
och känner på djuren!


 
Matpaus, Mia visar Lukas vad där är för djur i boken! ;)



Nu ska jag bege mig till jobb, har fullt redan och lönehelg betyder mycket försäljning. Catching!

Självklart har vi hunnit med lite morgonmys, idag var det inte skor Mia ville ha utan sin mössa...

Fast skorna kom fram strax efter! ;)


Min lilla stjärna!



   
Och solstråle!!!


Ha en bra dag allihopa!!


Allmänt · Barn · Mia

Presentation


I min blogg får du följa mitt liv tillsammans med min sambo, dotter, son, hund och katt!
En mammablogg med inslag av allt möjligt!
Välkommen!

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Kategorier

Tidigare år

Länkar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Fråga mig

3 besvarade frågor

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards