Alla inlägg den 11 oktober 2011

Av Therese Andersson - 11 oktober 2011 19:54

Då var det snart dags för landskamp mot Holland och vi sitter laddade i soffan med popcorn och fotbollsöl (thomas, vi andra dricker vatten).

Mias mormor är på besök och har underhållt den lilla hela kvällen...


Under tiden har Thomas varit ute med Atlaz och jag dammsuga och bakade en tårtbotten...

Hur mycket tid hade man egentligen innan man skaffade barn?!?

Hur som helst så är det så skönt att få lite avlastning såhär en vardagskväll, speciellt efter en sån här dag när man fått asa på en liten tjej och inte hunnit göra någonting!

Så när jag bakade så diskade mormor undan all disk och gjorde fint i köket!

Underbara mamma!!


  Kvällsmys med tända ljus!



Idag har jag fått hem tårtställningen och mätt hur stora tårtorna kan vara, så det blir till att göra ytterligare en tårtbotten imorgon, eftersom den var större än jag trodde ;)



Har även hunnit med att införskaffa två nya pyjamaser till Mia idag... Hon är ju en stor tjej nu så det blev tvådelad pyjamas.

Hittade jättefina på name it, 2 för 150:-

Vi har kommit fram till att det var dags för tvådelat nu när Mia är sjuk och man ska ta tempen mitt i natten eller byta blöja, så är det så mycket enklare med byxor än en hel dress som ska knäppas och träs på ;)


Glass och popcorn i nya jamasen!


  När man är sjuk får man lite som man vill ;)



 

Av Therese Andersson - 11 oktober 2011 12:37

Nu är all energi helt slut!! Både hos mig och lilltösen...


Mias farmor har varit här hela förmiddagen för vi skulle färga och klippa henne...

Det började sådär med elavbrott (planerat sådant) men som jag givetvis hade glömt... detta skulle vara mellan 9-12 och Carina kom strax efter 9.

Vi satte i färgen och solen var framme så vi såg ordentligt!

Sen kom världens mörkaste moln, med ösregn, och sen blev här helt mörkt i huset...


Vi väntade så länge som möjligt med att skölja för att se om strömmen kom tillbaka, så att vi skulle se vad vi gjorde, och helt plötsligt blev det ljust! :D


Så nu när vi skulle skölja av färgen försökte jag somna Mia ute i vagnen, eftersom hon var jättetrött! Men hon skulle inte sova så när tålamodet tog slut tog jag upp Mia ur vagnen också gick vi och började skölja Carinas hår.

Det gick bra en pyttestund men sen började Mia gnälla och blev superledsen, så halvvägs in i klippningen gick jag upp och gav Mia en köttbulle för att se om det hjälpte...

Gjorde det självklart inte utan hon var fortfarande skitsur!

Så jag tog tempen på henne, 38.6, detta tillsammans med tröttheten blir inte nådigt hos denna lilla tjej!


Så det blev en ipren i rumpan sen ut i vagnen igen för jag tänkte att hon är ju supertrött så hon somnar säkert, och visst det var väldigt nära men efter att återigen ha gungat vagnen typ 15 minuter utan att Mia somnat så sa jag att nu tar vi in vagnen så får hon helt enkelt sitta och skrika i den tills vi klippt klart!


Så när vi äntligen var färdiga gick jag upp och lagade mat till oss och under tiden lekte Mia med hennes farmor och var go och glad! Förmodligen hade iprenen hjälpt och Mia kommit på andra tankar!



Så nu är min energi helt slut, den som skulle räcka till massor idag!

Bland annat städning, tvättning, bakning och inte minst underhålla en sjuk liten tjej!!



Bara till att hoppas på att pappan i huset kommer hem tidigt från jobb idag, vilket aldrig händer...


Av Therese Andersson - 11 oktober 2011 08:54

Vet ni hur fruktansvärt tråkigt det är att vara sjuk??

Det är så sällan man är det så man hinner glömma...

Man kan knappt träffa folk, för de vill såklart inte bli smittade (speciellt mina vänner med småbarn)

Man har ingen energi och ingen matlust, därmed är det hyffsat jobbigt att ta hand om en liten tjej som också är sjuk och gnällig!


Lite gnäll såhär på morgonkvisten när jag känner att jag skulle behöva göra massor här hemma men inte orkar ta tag i något alls!!



Ringde nyss till dagis och sa att Mia inte kom idag heller... Får verkligen hoppas det går över snabbt så inte Mia behöver "börja om" på dagis igen när vi ska börja jobba nästa vecka...

Men de fixar hon nog... ;)



Fint väder ute iallafall, får kanske ta sig en promenad med hund och vagn så hjärnan får lite frisk luft och må lite bättre ;)


GODMORGON!


Presentation


I min blogg får du följa mitt liv tillsammans med min sambo, dotter, son, hund och katt!
En mammablogg med inslag av allt möjligt!
Välkommen!

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Kategorier

Tidigare år

Länkar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Fråga mig

3 besvarade frågor

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards