Alla inlägg den 12 oktober 2011

Av Therese Andersson - 12 oktober 2011 20:51

Då var denna dag också förbi...


Idag har jag fått lite hjälp av mor min som passade Mia en stund så att jag hann göra alla blommor till tårtorna jag ska göra till Lördag...

Detta skulle jag ju i lugn och ro göra nu dessa dagarna när Mia skulle vara på dagis, men det blev inte riktigt som planerat i och med att vi blev sjuka!


Det var ungefär 300 små blommor som skulle stansas ut och läggas på torkning... Detta hade jag ju inte riktigt fått göra i lugn och ro utan barnpassning ;)


Så nu är det förberett så långt det går, imorgon kväll tas tårtbottnarna fram från frysen och fredag eftermiddag/kväll lägger jag i fyllning och på lördag dekorerar jag dem!!


Känns som läget är under kontroll.. ;)


Sen ska de bara transporteras ända till Eslöv utan att bli stötta... Men det ska nog gå bra!


Massor av blommor!

     



Av Therese Andersson - 12 oktober 2011 16:15

Måste bara visa er vår fina tavelvägg som vi har i köket!

Det är blandade bilder på familjen och man blir lika glad varje gång man sitter vid köksbordet och tittar på de fina bilderna!!


 


Nu är det meningen att de ska sitta ojämnt och snett så ni inte tror att vi var onyktra när visatte upp dem ;)



Av Therese Andersson - 12 oktober 2011 10:23

Detta är min sista dag på mammaledigheten med Mia!

Jag har ju förvisso jobbat 2 dagar i veckan sen hon var 7 månader, men nu ska det börjas på allvar...


Men nu dessa sista dagarna jag varit hemma med en sjuk liten tjej så ska det faktiskt bli riktigt skönt att få komma till jobb, och vara "mammaledig".

Alltså inte behöva vara mamma...


Eftersom Mia inte har någon matlust när hon är sjuk så gör det ju att hon blir ännu gnälligare och slöare...

Igårkväll fick vi i henne lite spagetti och köttfärssås (hennes favorit) och sen till fotbollen blev det ju lite glass (bra för halsen) och popcorn!



Vi har sovit väldigt dåligt inatt, hela familjen...

Mia vaknar och blir ledsen (förmodligen pga öronen), fast att vi har henne liggande lite upprätt... När hon vaknar så vaknar ju självklart vi andra också och det tar betydligt längre tid för mig att somna om än Thomas!

Sen vaknade hon en runda och pekade mot köket (och säger något som betyder välling) så det var bara att masa sig upp och göra välling...

Vid 5 vaknade hon och var kokhet, eftersom Thomas ändå skulle upp då så tog han henne och gav en ipren. Då hade hon 39,5 i feber...


Sen sov vi till 8 och när Mia väckte mig var jag så trött så jag hade lätt kunnat sova 3-4 timmar till...



Men men, får väl försöka vila när Mia vilar middag!


Presentation


I min blogg får du följa mitt liv tillsammans med min sambo, dotter, son, hund och katt!
En mammablogg med inslag av allt möjligt!
Välkommen!

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Kategorier

Tidigare år

Länkar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Fråga mig

3 besvarade frågor

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards