Alla inlägg den 23 oktober 2011

Av Therese Andersson - 23 oktober 2011 21:21

Jag har nu skaffat en ny blogg också där jag kommer samla mina bakverk jag gör!

Så där är ju inte så många änsålänge men förhoppningsvis så fylls där på efterhand! :D

Här följer lite bilder från tidigare tårtor!


 
Jordgubbsmousse/vaniljkräms fyllning.

Spacklad med grädde och täckt med marsipan!



Jordgubbsmousse/Vaniljkräms fyllning.

Spacklad med grädde, täckt med sockerpasta!

 
 



 
Jordgubbmousse/Vaniljkräms fyllning.

Spacklad med grädde och täckt med marsipan!


 
Översta våningen: After-eightmousse/Päronmousse fyllning
Nedersta våningen: Jordgubb/vanilj fyllning

Spacklad med smörkräm och täckt med sockerpasta!


 
Chokladmousse/vaniljkräms fyllning.

Spacklad med smörkräm och täckt med sockerpasta!



 



 
Hallonmousse/Vitchokladmousse fyllning.

Spacklad med smörkräm och täckt med marsipan!



***


Det märks verkligen att man blir duktiga och duktigare för varje tårta man gör!

De översta tårtorna gjorde jag i Maj när Mia fyllde 1. Visserligen var de goda men de blev kanske inte så fina om man ser till tårtorna som jag gör numera! ;)


Det är fantastiskt roligt att få göra personliga tårtor och jag kan sitta länge (för länge) med dekorationerna! :D



Av Therese Andersson - 23 oktober 2011 20:28

Då var guldet bärgat!! :D

Självklart har vi kollat matchen och firat ordentligt!

Mia firade med att sova sig matchen igenom! ;)

Guldtröjan är på och nu fortsätter firandet.....




HIF Svenska Mästare 2011


 

Av Therese Andersson - 23 oktober 2011 16:04

När jag och Mia skulle åka iväg innan idag så plockade hon fram vad hon ville ha på sig...

Hon kom med skor och jacka och förutom att hon hade tagit två olika skor så var det ju nästan bra! ;)

Men sen när jag satt på henne jacka och skor och själv skulle klä på mig så passade hon på att plocka fram en mössa (trodde hon), men det var ju hennes solhatt hon hade hittat! Och hon försökte en liten stund att sätta på sig den själv men när hon inte lyckades med det kom hon med den till mig och var frustrerad. Jag sa till henne att den kan vi inte ha för den går inte ner om öronen, men oj vad arg en liten tjej kan bli när hon inte får som hon vill...


Ska tilläggas att Mia brukar inte gilla att ha mössa...


Så jag satte på henne solhatten så blev hon nöjd, men när vi sen skulle gå ut genom dörren så tog jag av henne den och la tillbaka den där hon tagit den, men då kom det där ljudet som betyder arg tjej igen! ;)

Så hon fick helt enkelt ha sin lilla solhatt på huvudet!


Nöjd tjej sprang ut och när vi sen satte oss i bilen så sa jag till henne att hon var ju tramsig som skulle ha den på huvudet, jag vet inte om hon förstod men helt plötsligt skulle hon inte ha den längre utan slängde den på golvet! ;)


Tramsig liten tjej! haha


      Mia i sin varma solhatt!

Av Therese Andersson - 23 oktober 2011 10:15

Då var det söndag igen...

Var tar tiden vägen?


Igår var vi på 110-års fest, barnen var också välkomna så Mia var också med.

Egentligen gillar jag inte att ha henne med vid såna fester då det kan bli fulla människor som kanske inte beter sig som de brukar/borde...

Men det gick jättebra och Mia var pigg och glad hela kvällen! Hon sprang runt och lekte med alla de andra barnen, så gott hon kunde hänga på!

Hon åt ordentligt också, både från sin egen tallrik, men även från andras hon gick fram till ;)

När klockan var 22,30 så lade jag henne i vagnen och satt och gungade den lite, sen slocknade hon efter en liten stund och sov tills vi skulle hem!


En trevlig fest med god mat och roligt folk! Lite annan stil än festen vi var på förra helgen, iallafall på "skojigheterna" haha


När det var dags för tårta så blev jag lite besviken. Antagligen hade de inte haft speciellt kallt i deras kylrum, för tårtorna hade "svettats" redan när de satte ut dem. Sockerpastan som jag dekorerar med blir liksom seg/kladdig när den blir för varm/fuktig. Sen satte de ut tårtorna innan de började duka undan på borden, så de stod nog framme i ytterliggare 20 minuter innan de skulle ätas!

Men men, goda var de iallafall och där blev lite över så det var perfekta i storlek!


  Festens prinsessa!

Morbror busar med Ludvig

    Skååååååååååål!  (lillfingret) ;)

  Mia leker med de lite större barnen!

  Tårtorna innan de demolerades ;)

     


Efter lite sovmorgon är det nu dags att ta tag i denna dag!

Får se vad den har att erbjuda!

Presentation


I min blogg får du följa mitt liv tillsammans med min sambo, dotter, son, hund och katt!
En mammablogg med inslag av allt möjligt!
Välkommen!

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Kategorier

Tidigare år

Länkar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Fråga mig

3 besvarade frågor

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards