Direktlänk till inlägg 4 oktober 2011

En doft av nybakat!

Av Therese Andersson - 4 oktober 2011 15:46

Under tiden Mia sov middag idag så passade jag på att baka ytterligare en tårtbotten till festen nästa helg... Så nu var hälften gjorda!

Det svåra är bara att jag inte riktigt vet hur jag ska frysa in dem största eftersom de inte får plats ens i de största fryspåsarna! Nu har jag bara virat massor av plastfolie runt och hoppas det räcker!



 

ca 24 cm i diameter


Sen ringde söta Lotta och frågade om vi skulle träffas idag, givetvis vill vi det!

De skulle komma när Gabbe slutat jobba och så skulle vi ut i skogen en runda och få lite frisk luft!

Gabbe var visst sugen på kanelbullar (undrar varför) men eftersom jag inte har indgredienser hemma till kanelbullar så bakade jag en vetekrans med kanel, som enligt min mening är nästan godare än kanelbullar!!

Nu är den precis färdig och här doftar underbart gott!!

Hoppas det duger åt bror min, när de kommer!



  Mums!



 
 
Ingen bild

Therese

4 oktober 2011 21:11

Vetekransen ser så god ut, vill ha receptet! Vad skönt att det gick bra för Mia idag på första inskolningsdagen!

Therese Andersson

4 oktober 2011 21:41

Superenkelt recept! ska skriva ner det till dig! Ja det gick så bra som jag trodde det skulle gå, eftersom hon är en framåt tjej och inte minsta blyg! men man vet ju aldrig så det var skönt att hon gillade det! :D

 
Linnea

Linnea

7 oktober 2011 11:18

Några gånger när jag behövt frysa in så stora saker har jag använt avfallspåsar, de är väl inte lika täta som fryspåsar men i kombination med plastfolie borde det bli bra :)
Ska bli spännande att se de färdiga tårtorna!

http://lillnea.blogspot.com

Therese Andersson

7 oktober 2011 12:45

ahh det får jag testa! bra idé! :D

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Therese Andersson - 12 juni 2014 09:21

I söndagsmorse eller lördagsnatt kom vi hem från Turkiet. Vi spenderade en vecka på vings hotell sea world. Ett stort hotell med stora poolområden men varför det blev just detta hotellet var nog barnpoolen med massor av små rutchkanor och annat rol...

Av Therese Andersson - 18 maj 2014 22:26


Idag är det 13 år sedan jag blev tillsammans med min stora kärlek! Jag var nyss fyllda 14 år och att då bli tillsammans med en 17-åring som gick på gymnasiet var ju bara sååå coolt! Haha Nästa år har vi varit tillsammans halva mitt liv! Så vi ha...

Av Therese Andersson - 16 maj 2014 20:14


I eftermiddags lämnade jag mina älskade små gullungar hos deras mormor och morfar. Mia har tjatat hur länge som helst att hon vill sova hos mormor, men det har nästan aldrig funkat rent praktiskt. Några gånger har hon skullat sova där men så har ...

Av Therese Andersson - 11 maj 2014 12:48


När dottern fyllde 4 så var högsta önskan en barbie tårta!! Färgerna skulle vara hennes favoritfärger rosa, lila och ljusblå! Sagt och gjort...       Ljus botten. Fylld med jordgubbsmousse, jordgubbssylt och vaniljkräm. Spacklad med sm...

Av Therese Andersson - 11 maj 2014 12:45

Wilmer fyllde 1 och hans mamma önskade en Dumbo tårta. Mer än så visste de inte :)           Ljus botten. Fylld med hallonmousse, hallonsylt och vaniljkräm. Spacklad med smörkräm. Täckt med marsipan och dekorerad med marsipan och socke...

Presentation


I min blogg får du följa mitt liv tillsammans med min sambo, dotter, son, hund och katt!
En mammablogg med inslag av allt möjligt!
Välkommen!

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Kategorier

Tidigare år

Länkar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Fråga mig

3 besvarade frågor

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards