Direktlänk till inlägg 4 oktober 2011

Dagis premiär!

Av Therese Andersson - 4 oktober 2011 11:55

Då har Mia varit på dagis för första gången i sitt liv...

och det gick helt perfekt!

Hon brydde sig inte det minsta lilla om mig och gick direkt iväg från mig och lekte med de andra barnen!



Redo för dagis!
    


Först när vi kom dit så hade de små barnen på avdelningen samling i ett annat rum så hon fick leka lite med de stora barnen, detta gick bra och de skulle först klä ut henne i några kläder sen bygga i henne med klossar/kuddar! Hahaha stackars Mia bara stod där och tänkte att det var en konstig lek, men hon gillade uppmärksamheten från de stora barnen!


Sedan gick vi in till de minsta barnen där det var inte mindre än 3 andra barn som är födda samma månad som Mia! Vi har gått i samma mammagrupp och den vi träffat mest är Simon, eftersom vi gått i samma grupp på babysimmet också, och jag tror de kände igen varandra för meddetsamma skulle de göra samma saker...

Mias favorit blev direkt inomhuskanan, en liten rutchkana i trä!




Tog för sig i sandlådan direkt!

  Undersöker spaden lite...
 


Sen skulle vi fika på lite kanelbullar, som de stora barnen hade bakat. Det är ju trots allt kanelbullens dag, dagen till ära!

Mia åt halva bullen och mjölken hällde hon över sig.

Här märkte man också skillnad på de andra barnen som är vana på dagis redan, för när Mia hade ätit lite på bullen så skulle hon inte sitta fint i sin stol längre utan då skulle hon ner och leka direkt!

Men där lär hon nog lära sig att man får sitta fint tills man får gå ifrån bordet ;)


Sen var det dags att tvätta sig, byta blöja och klä på sig för att gå ut och leka! Även här brydde sig Mia inte det minsta lilla om mig, utan gick runt och tittade och lekte med de andra barnen...



  Mia hittade en favoritleksak på gården!


En brum brum bil!


   



Helt underbart att se att hon gillar det så mycket! Många förskolelärare frågade om det verkligen var första dagen...


Imorgon stannar vi och äter middag också, sen kör vi hem och vilar middag!

Mia hade säkert klarat en 4-5 dagars inskolning, men eftersom jag har satt att jag inte behöver börja jobba förrän den 17:e så tar vi det lugnt i början!


 
 
Charlotte Sjöberg

Charlotte Sjöberg

4 oktober 2011 21:48

Skönt att det gick så bra på dagis =)
Kunde nästan tänka mig att det skulle gå så bra då Mia är så glad för alla :D

http://www.charlottesjoberg.bloggplatsen.se

Therese Andersson

4 oktober 2011 21:51

Ja hon gick direkt och satte sig i knäet på en förskolelärare och skulle leka! ;)

 
Tina

Tina

6 oktober 2011 16:19

Hej.
Vad kul att du läser, Jag har också varit inne och "snokat" i ert liv. Lilla Mia är så söt. Hur gammal är hon nu?

http://tiro.blogg.se

Therese Andersson

6 oktober 2011 20:19

Ja visst är det roligt att snoka rundor ;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Therese Andersson - 12 juni 2014 09:21

I söndagsmorse eller lördagsnatt kom vi hem från Turkiet. Vi spenderade en vecka på vings hotell sea world. Ett stort hotell med stora poolområden men varför det blev just detta hotellet var nog barnpoolen med massor av små rutchkanor och annat rol...

Av Therese Andersson - 18 maj 2014 22:26


Idag är det 13 år sedan jag blev tillsammans med min stora kärlek! Jag var nyss fyllda 14 år och att då bli tillsammans med en 17-åring som gick på gymnasiet var ju bara sååå coolt! Haha Nästa år har vi varit tillsammans halva mitt liv! Så vi ha...

Av Therese Andersson - 16 maj 2014 20:14


I eftermiddags lämnade jag mina älskade små gullungar hos deras mormor och morfar. Mia har tjatat hur länge som helst att hon vill sova hos mormor, men det har nästan aldrig funkat rent praktiskt. Några gånger har hon skullat sova där men så har ...

Av Therese Andersson - 11 maj 2014 12:48


När dottern fyllde 4 så var högsta önskan en barbie tårta!! Färgerna skulle vara hennes favoritfärger rosa, lila och ljusblå! Sagt och gjort...       Ljus botten. Fylld med jordgubbsmousse, jordgubbssylt och vaniljkräm. Spacklad med sm...

Av Therese Andersson - 11 maj 2014 12:45

Wilmer fyllde 1 och hans mamma önskade en Dumbo tårta. Mer än så visste de inte :)           Ljus botten. Fylld med hallonmousse, hallonsylt och vaniljkräm. Spacklad med smörkräm. Täckt med marsipan och dekorerad med marsipan och socke...

Presentation


I min blogg får du följa mitt liv tillsammans med min sambo, dotter, son, hund och katt!
En mammablogg med inslag av allt möjligt!
Välkommen!

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Kategorier

Tidigare år

Länkar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Fråga mig

3 besvarade frågor

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards