Direktlänk till inlägg 2 oktober 2011

Envis!

Av Therese Andersson - 2 oktober 2011 20:37


Nu äntligen ligger lillfisen och sover!!

Vem har hon fått denna envishet ifrån?!? ;)

Efter vällingen har Mia alltid varit så trött och somnat direkt vi lagt henne i hennes säng, men man ska väl inte ha det för enkelt...

Numera ska en av oss, helst båda, vara hos henne för att hon ska få ro!

Jobbigt, men vi hoppas det är en period bara!



I eftermiddag har vi varit hos Mias mormor och morfar och först tittat på HIF, sen ätit middag!!

Vi har inte canal + längre då de höjde priset och tog bort de som Thomas helst ville ha, nämligen rättigheterna till premier league! Så därför får vi åka till någon annan när det är något speciellt vi vill se...


Mia har massor av leksaker där men roligast är det ju såklart att gå i kökslådorna och dra fram allt, idag blev det påsklämmor och plåster!



  Atlaz får vara med i leken oavsett om han vill eller ej!


    Hur många kan jag hålla??



Fina färger! ;)



Varför är mammas mat alltid bäst?

Ikväll bjöds det på ryggbiff och potatisgratäng och grönsaker! Såå gott!!


I fredags var vi  ju också hos mor och far och åt då pappa hade tagit fram vildankor som han ville bjuda Thomas på (de gillar vilt), jag hade inte haft någon lunch på jobb så jag var väldigt hungrig och definitivt inte sugen på anka, så när Thomas sa att vi var bjudna dit på det så suckade jag djupt! Men kära pappa känner mig så han hade även stekt kycklingfilé! Tillsammans med detta åt vi potatis, sås och brysselkål!


Mia gillade anka och åt en hel del av Thomas bit!


Det lustiga är bara att vi tog den typiska söndagsmiddagen i fredags och en mer typisk fredagsmiddag på en söndag ;)


    Mästerkocken! ;)



När vi var på väla tidigare idag så handlade jag ett skal till min xperia arc!

Det var en nyhet och kom in nu i veckan! Jag har inte sett skal till ericsson tidigare någonstans, bara till de där iphone telefonerna, så jag passade på att köpa mig ett!



  Bling bling! ;)




När vi kom hem från mamma och pappa så gick Thomas en promenad med Atlaz och jag och Mia lekte sålänge... När jag satt inne på hennes rum så kommer hon med en liten bit torrfoder som är Alvas, så jag sa till henne att hon inte fick ta kattens mat och gick och skulle lägga tillbaka den i Alvas skål, då ser jag att Mia lagt en av sina nappar i hennes matskål!
Jag undrar om det var de hon ville visa mig! ;)


Mia leker ju bara med sina nappar, men jag undrar vad hon tänkte med att lägga den i kattens matskål ;)



  Har Alva lite sugbehov??



 
 
Ingen bild

Malin Sjödahl

2 oktober 2011 21:40

Vilka sötnosar,Mia har en riktigt fin t-shirt.
Det bästa fotbollslaget :)

Therese Andersson

3 oktober 2011 07:59

Ja verkligen!! :D

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Therese Andersson - 12 juni 2014 09:21

I söndagsmorse eller lördagsnatt kom vi hem från Turkiet. Vi spenderade en vecka på vings hotell sea world. Ett stort hotell med stora poolområden men varför det blev just detta hotellet var nog barnpoolen med massor av små rutchkanor och annat rol...

Av Therese Andersson - 18 maj 2014 22:26


Idag är det 13 år sedan jag blev tillsammans med min stora kärlek! Jag var nyss fyllda 14 år och att då bli tillsammans med en 17-åring som gick på gymnasiet var ju bara sååå coolt! Haha Nästa år har vi varit tillsammans halva mitt liv! Så vi ha...

Av Therese Andersson - 16 maj 2014 20:14


I eftermiddags lämnade jag mina älskade små gullungar hos deras mormor och morfar. Mia har tjatat hur länge som helst att hon vill sova hos mormor, men det har nästan aldrig funkat rent praktiskt. Några gånger har hon skullat sova där men så har ...

Av Therese Andersson - 11 maj 2014 12:48


När dottern fyllde 4 så var högsta önskan en barbie tårta!! Färgerna skulle vara hennes favoritfärger rosa, lila och ljusblå! Sagt och gjort...       Ljus botten. Fylld med jordgubbsmousse, jordgubbssylt och vaniljkräm. Spacklad med sm...

Av Therese Andersson - 11 maj 2014 12:45

Wilmer fyllde 1 och hans mamma önskade en Dumbo tårta. Mer än så visste de inte :)           Ljus botten. Fylld med hallonmousse, hallonsylt och vaniljkräm. Spacklad med smörkräm. Täckt med marsipan och dekorerad med marsipan och socke...

Presentation


I min blogg får du följa mitt liv tillsammans med min sambo, dotter, son, hund och katt!
En mammablogg med inslag av allt möjligt!
Välkommen!

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Kategorier

Tidigare år

Länkar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Fråga mig

3 besvarade frågor

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards