Alla inlägg under november 2011

Av Therese Andersson - 7 november 2011 11:59

Puhh!

De dagar jag börjar kl 14 på jobb så lämnar jag Mia redan vid 11 så hon kan äta och sova på dagis för att det inte ska bli fel med tiderna...

Då har jag drygt 2 timmar på mig att göra precis vad jag vill!

Oftast betyder det att jag har 2 timmar på mig att röja undan ordentligt här hemma utan en söt liten tjej som drar fram allt efterhand...


Nu har jag hunnit med att plocka undan på hennes rum, i vardagsrummet och röjt på golvet och dammsugit!

Nu ska det sorteras tvätt och diskas... Helst hade jag hellre sorterat bland alla bilder och framkallat, men det får jag kanske göra ikväll när Mia sussar!


Nä tillbaks till städeriet...

Av Therese Andersson - 6 november 2011 17:57

Hela dagen har spenderats i Bårslöv hos mamma och pappa!

Vi har tömt vårt gamla lekrum som varit ett slags förråd för precis allting!!

Nu är iallafall rummet tömt och släpen fylld med skräp och det enda som återstår nu är att dra ner tapeter och riva ut heltäckningsmattan...


Detta har mamma och pappa skullat göra i hur många år som helst, mamma har till och med köpt bokhyllor som ska stå där sen, men de har inte blivit färdiga innan...

För någon vecka sedan så sa jag till mamma att nästa gång vi är lediga en helg utan något planerat så tömmer vi rummet, mamma ville egentligen haft trädgårdsarbete idag men jag tror nog hon är nöjd med dagens resultat iallafall... Dessutom så hjälpte Thomas och Mia henne med att räfsa ihop de sista löven på gräsmattan innan vi satte igång därinne, så när vi sen började med tömningen så körde Thomas och pappa till tippen med löven så länge!


 
Räfsa räfsa...


 
Fotbollssproffs?


 
Plockar blommor...


 


Så nästa lediga dag åker jag och mamma och handlar golv och färg, rummet ska ju vara färdigt innan jul iallafall! :D


Nu ska vi snart in till grannen på riktig söndagsmiddag, råddjursadel med tillbehör...

Deras första middag av detta slag så vi skulle inte ha för höga förväntningar, men det blir säkert mumma!


Sen får vi se hur mycket sömn vi får inatt... Mia hade lite feber imorse och har varit lite gnällig idag så vi får se hur det artar sig...

Av Therese Andersson - 5 november 2011 21:40

Vem anser inte att November i allra högsta grad är en vintermånad?

Änsålänge har den varit en underbar höstmånad!

Eftersom vi knappt haft höst innan så känns det helt fel att det redan är november...

Förutom mörkret som verkligen gör en påmind om att det är slutet på året!


I förmiddags var vi ute i det fina vädret, jag städade bilen (som ny) och Thomas städade lite i garaget...

Mia gick runt och fixade lite, bland annat så drog hon ut sin lilla gräsklippare på gatan, mot grannarnas tomt, jag undrar om hon menade att de behövde snygga till gräsmattan lite :p


   

Mia fixar lite...



Vi var nog ute i 1,5 timme innan Mia började bli kall om händerna... Då hade Thomas, Mia och Atlaz varit ute och cyklat också en runda! Det var på Mias begäran!

Sen när de kom tillbaka så fick Atlaz vatten i en skål, som givetvis Mia också skulle stoppa händerna i, så det var bara till att gå in och värma upp sig igen!


Efter Mia hade sovit middag, vid halv 3 så lämnade vi lillfisen hos hennes farfar och Siv. De skulle få passa henne medan vi skulle åka och kolla på HIF när de skulle bli mästarnas mästare (trippeln).

Det har gått jättebra och de hade lekt järnet! Farfar är nog lagom trött och sover nog gott inatt ;)


Det gick ju bra på Olympia också, riktigt bra fotboll fick vi se! :D


 
Tifo...


Uppställning



   
Huliganer!


 



 
Mååååål!



 
Slutsignal, HIF Svenska Mästare!




Sveriges genom tidernas bästa fotbollslag!



     
Segerdans!



Det var verkligen underbar eftermiddag på Olympia, perfekt fotbollsväder, den 5 November!?!

Av Therese Andersson - 5 november 2011 09:48

Det är så underbart att se "syskonkärleken" mellan Atlaz och Mia!

Hon får göra precis vad hon vill med honom och han bara njuter!

Och hon älskar att ha honom som sin lilla nallebjörn som hon stoppar om och myser med!


 
Puss på dig min vän!


Mys!!



 
Nä, nu blev jag blöt! ;)


Vi har möblerat om lite på Mias rum, nu när hon leker så mycket vid sitt bord så gjorde vi mer plats där...

Sängen står dock kvar på samma plats, men Mia passade ändå på att kolla så allt var tip top med den!


 
Inga monster under täcket?!?



Sen passade vi ju självklart på att leka lite också, gunghästen elefanten är numera en stooor favorit!

Hon klättrar upp på den själv och säger gung gung! :D


     


Nu ska vi ut i trädgården!! Underbart väder!!

Av Therese Andersson - 5 november 2011 08:25

Vilken seger!

Inatt har Mia sovit hela natten i sin egen säng sedan vi var i Turkiet i September!

Då sov hon mellan oss och sedan dess har hon vägrat allt annat än att ligga intill oss!

Men igår natt så började det bra med att hon sov i sin egen säng halva natten, men sen när hon vaknade så försökte pappa natta om henne en liten stund men när han inte lyckades så tog han över henne till oss också var det frid och fröjd!

Men jag ger mig inte lika lätt!! ;)


Så igårkväll så gav jag henne välling och gick sedan in och la henne i sin egen säng och satte mig på golvet bredvid... Efter en kort stund så blundade hon men jag satt kvar tills jag hörde henne snarka!

Sen vaknade hon vid 12 och jag gjorde samma sak, la henne i sängen och satte mig bredvid, efter en kort stund somnade hon om!

Vid 03 gjorde vi samma sak!

Vid 06 vaknade hon igen och då gick jag in och satte mig hos henne, men denna gången gick jag ifrån henne för tidigt, hon hade inte somnat ordentligt och märkte när jag gick och blev då ledsen!

Detta hörde Thomas (som inte vaknat de andra rundorna) så han kom intraskandes och gjorde ju självklart att Mia ville att han skulle komma och rädda henne...

Så då sa jag att han fick sitta där istället!


Efter en liten stund med skrikandes unge så tog han upp henne och bytte blöja, då passade jag på att värma välling som han fick ge henne!

Så somnade hon om igen och sov till strax innan 8!!


Så nu är det bara till att vara envis några nätter så får vi förhoppningsvis sova bättre igen sen!


Nu innan när hon sovit hos oss så har hon ju sovit hela nätterna, men jag har sovit desto sämre!

Så därför vill jag ha henne i hennes egen säng på hennes eget rum!

Hon har ju sovit där själv ända sen hon var 4 månader så varför skulle hon inte kunna de nu?!?


Fast att jag varit uppe flera gånger inatt så har jag ändå sovit bättre de timmar jag sovit utan en varm liten snarkandes tjej bredvid mig!


Så pigg och glad påbörjar vi nu dagen som ska innehålla massor! ;)

Av Therese Andersson - 4 november 2011 22:34

Här var det dåligt uppdaterat!

Blir så nu när det jobbas desto mer, vilket förhoppningsvis genererar i mer pengar i plånboken!

Får se när lönen kommer den 25:e... Har ju glömt hur det känns att få en ordinarie månadslön! ;)


Idag på jobb så var det fullt upp!

Skulle haft en av mina stammisar direkt på morgonen, men hon dök inte upp!

När det gått 10 minuter efter hon skulle varit där så sa jag till mina kollegor att hon nog var och födde barn, då hon var beräknad om någon vecka...

Klockan 14,30 så ringde hon och sa att hon var på bb med en nyfödd liten flicka! :D

Hyffsat giltig anledning till att inte dyka upp!


När vi snackar smått så passar vi på att gratulera finaste Johanna och sambo Mattias till deras lille nykomling som ska heta Fabian! Det har han visserligen hetat länge men nu äntligen ville han titta ut och jag längtar tills jag ska få träffa underverket!


Tillbaks till jobb, när hon inte dök upp så passade jag på att gå till jysk och maxi för att handla lite saker vi behöver till salongen, bland annat så var jag ute efter ballonger som vi ska sätta upp utanför ingången för att visa att vi firar 20 år. Alltså Trudes Frisörer firar 20 år!

De hade inte ballonger i de färgerna som vi letade efter. Men jag kom på att i Helsingborg finns en "ballongbutik" så jag sökte efter den på nätet och hittade deras hemsida... De hade alla möjliga färger och storlekar så efter jag slutat jobba vid 15 så körde jag dit och handlade! :D

Jag skulle ändå till Bårslöv där Thomas och Mia väntade!


Sen åkte vi till ikea för att handla kartonger så vi kan städa garderoben i helgen! Ordning och reda!


När vi kom tillbaka från ikea så bjöd mamma och pappa på middag och de passade på att få lite Mia-mys!


 
Mia och morfar räknar skotten inför morgondagens älgjakt! ;)


 
Sen blev det lite kvällsfika!


Självklart förstår ni väl att Mia mixtrade med alla skotten så att de är totalt odugliga nu, där skjuts inga djur med de patronerna numera ;)


På vägen hem så körde vi inom maxi för vi behövde välling till Mia och bröd till imorgon...

Grannen hade uttyckt sitt enorma sug efter choklad så vi passade på att göra henne lite mycket glad också!

Nu sover resten av familjen, vissa mer högljudda än andra...

Får se hur länge jag orkar sitta här innan jag också stämmer in i den kören!

Av Therese Andersson - 3 november 2011 21:41

Då var det snart fredag igen! Tiden går ju så fruktansvärt fort!


Idag slutade jag jobba kl 16 och skulle då hämta Mia påvägen hem. Men lite innan jag skulle sluta så ringde Thomas och fråga om han skulle hämta henne för han slutade då...

Det är ju så oerhört roligt att hämta henne på dagis eftersom hon blir så glad när hon får syn på en, så egentligen ville jag inte ge honom denna hämtningen, med tanke på att jag oftast får lämna henne och han hämtar henne! Men självklart ville jag ju att hon skulle få komma hem och hålla helg så fort som möjligt så Thomas fick hämta henne...


När vi kom hem så stod matlagning på schemat! Mia är alltid vrålhungrig när hon kommer hem från dagis, antingen så ger de henne för lite mellis på eftermiddagen eller så äter hon helt enkelt för dåligt där!

Ikväll blev det Thomas delikata biffar och potatismos!

Mia åt nog nästan 3 biffar själv, men desto mindre potatismos... Den konsistensen är inget för hennes smaklökar! Hon tycker nog att det är bebismat ;)


Sen efter middagen så var det dags att bada den lilla lortgrisen! När hon började att se ut som ett russin så började jag fråga om hon skulle komma upp, men det skulle hon självklart inte!

Till sist så hällde jag massor av vatten över henne så hon blev förbannad på mig och ville gå upp! ;)

Lite balsamspray, kamning och föning så var håret fixat!

Sen blev det pyjamas och tandborstning innan sängen kallade!


Nu ska jag snart också krypa ner under täcket, man är ju dödstrött redan vid 7 på kvällen...

Av Therese Andersson - 2 november 2011 22:39

Idag när jag kom till jobb så var det så festligt och mysigt i butiken bredvid, polarn & pyret!

De fyller 35 år och firar 2-4 nov med 35% rabatt på allt randigt!

I samband med detta så har de släppt en jubileumskollektion i randigt.

I vanliga fall så har de bara rött och blått i sin randiga kollektion, men nu har de även rosa, grön, brun och gult.

Jag gick in för att kolla litegrann, jag gillar ju deras randiga kläder, men ogillar deras priser!

Men med 35% rabatt så hamnar de ju faktiskt på human nivå ;)

Så jag köpte en tröja och strumpor till Mia...


   


Älskar tröjan med grönt, brunt och rosa!

Matchande strumpor är ju inte fel...

Sen att de passar till byxorna jag köpte på lindex för ett tag sen gör ju inte saken sämre! ;)



Sen hittade jag även en liten body i samma färger som jag bara blev kär i!


 


Jag köpte dock inte den, vet nämligen inte om personen jag tänkt köpa den till gillar det bruna och gröna lika mycket som jag... Att personen gillar rosa är ingen tvekan! ;)

Ovido - Quiz & Flashcards