Direktlänk till inlägg 5 november 2011

ZzZzZz

Av Therese Andersson - 5 november 2011 08:25

Vilken seger!

Inatt har Mia sovit hela natten i sin egen säng sedan vi var i Turkiet i September!

Då sov hon mellan oss och sedan dess har hon vägrat allt annat än att ligga intill oss!

Men igår natt så började det bra med att hon sov i sin egen säng halva natten, men sen när hon vaknade så försökte pappa natta om henne en liten stund men när han inte lyckades så tog han över henne till oss också var det frid och fröjd!

Men jag ger mig inte lika lätt!! ;)


Så igårkväll så gav jag henne välling och gick sedan in och la henne i sin egen säng och satte mig på golvet bredvid... Efter en kort stund så blundade hon men jag satt kvar tills jag hörde henne snarka!

Sen vaknade hon vid 12 och jag gjorde samma sak, la henne i sängen och satte mig bredvid, efter en kort stund somnade hon om!

Vid 03 gjorde vi samma sak!

Vid 06 vaknade hon igen och då gick jag in och satte mig hos henne, men denna gången gick jag ifrån henne för tidigt, hon hade inte somnat ordentligt och märkte när jag gick och blev då ledsen!

Detta hörde Thomas (som inte vaknat de andra rundorna) så han kom intraskandes och gjorde ju självklart att Mia ville att han skulle komma och rädda henne...

Så då sa jag att han fick sitta där istället!


Efter en liten stund med skrikandes unge så tog han upp henne och bytte blöja, då passade jag på att värma välling som han fick ge henne!

Så somnade hon om igen och sov till strax innan 8!!


Så nu är det bara till att vara envis några nätter så får vi förhoppningsvis sova bättre igen sen!


Nu innan när hon sovit hos oss så har hon ju sovit hela nätterna, men jag har sovit desto sämre!

Så därför vill jag ha henne i hennes egen säng på hennes eget rum!

Hon har ju sovit där själv ända sen hon var 4 månader så varför skulle hon inte kunna de nu?!?


Fast att jag varit uppe flera gånger inatt så har jag ändå sovit bättre de timmar jag sovit utan en varm liten snarkandes tjej bredvid mig!


Så pigg och glad påbörjar vi nu dagen som ska innehålla massor! ;)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Therese Andersson - 12 juni 2014 09:21

I söndagsmorse eller lördagsnatt kom vi hem från Turkiet. Vi spenderade en vecka på vings hotell sea world. Ett stort hotell med stora poolområden men varför det blev just detta hotellet var nog barnpoolen med massor av små rutchkanor och annat rol...

Av Therese Andersson - 18 maj 2014 22:26


Idag är det 13 år sedan jag blev tillsammans med min stora kärlek! Jag var nyss fyllda 14 år och att då bli tillsammans med en 17-åring som gick på gymnasiet var ju bara sååå coolt! Haha Nästa år har vi varit tillsammans halva mitt liv! Så vi ha...

Av Therese Andersson - 16 maj 2014 20:14


I eftermiddags lämnade jag mina älskade små gullungar hos deras mormor och morfar. Mia har tjatat hur länge som helst att hon vill sova hos mormor, men det har nästan aldrig funkat rent praktiskt. Några gånger har hon skullat sova där men så har ...

Av Therese Andersson - 11 maj 2014 12:48


När dottern fyllde 4 så var högsta önskan en barbie tårta!! Färgerna skulle vara hennes favoritfärger rosa, lila och ljusblå! Sagt och gjort...       Ljus botten. Fylld med jordgubbsmousse, jordgubbssylt och vaniljkräm. Spacklad med sm...

Av Therese Andersson - 11 maj 2014 12:45

Wilmer fyllde 1 och hans mamma önskade en Dumbo tårta. Mer än så visste de inte :)           Ljus botten. Fylld med hallonmousse, hallonsylt och vaniljkräm. Spacklad med smörkräm. Täckt med marsipan och dekorerad med marsipan och socke...

Ovido - Quiz & Flashcards