Alla inlägg den 10 november 2011

Av Therese Andersson - 10 november 2011 22:44

Nu fyller alla butikerna på med festkläder som tusan, och gissa vem man hittar mest till?!?

Mias garderod är visserligen stor, men hon har inte så mycket festkläder och med tanke på vilken festtid vi har framför oss så kan det vara skoj att ha något riktigt festplagg! :D


Det är ju snart vipkväll på center syd med riktigt fina rabatter så man får ju kolla ut tills dess vad man ska shoppa! ;)


Här är några alternativ från Lindex!


 
Julklänning!


 
Nyårsblåsa! ;)


 
Partykjol...


     

De sista är ju klart inga festbyxor men tyckte att det var så himla fina! Dessutom kan man ju matcha dem till alla möjliga färger, och det gillar jag skarpt!! :D


Av Therese Andersson - 10 november 2011 22:06

Pust!

Vilken dag!


Imorse började det med att jag och Mia åkte till dagis med tårta till Gittan som går i pension...

Vilken succé, den tog slut ganska snabbt och då var det ändå den största tårtan! ;)


   


Vi stannade en stund och det är bara så underbart att se hur Mia beter sig där jämfört med hemma!

Hon skulle hela tiden springa runt och visa mig de olika leksakerna, när de egentligen skulle ha samling i ring! ;)


När vi kom hem därifrån så åt vi middag och ringde in mormor.

Mormor passade Benjamin idag så de kom och då glömde Mia helt att hon var trött, så det blev en hel del bus efter middagen också...

Efter en stund så var båda barnen helt slut så de nattades samtidigt och jag och mamma tänkte oss en bra stund i lugn och ro!

Vi hade planerat att baka lussekatter så jag satte igång med det men det dröjde inte länge tills Benjamin vaknade, han hade nog sovit en halvtimme då... Efter ytterliggare en kvart så vaknade Mia och det var fullt hålligång igen!

Så det slutade med att mormor/farmor fick vara lektant och jag fick baka själv...


   
Paketöppning som Benjamin och Atlaz tyckte var roligare än Mia! ;)


Det blev 80 lussekatter och efter att den sista var ute ur ugnen var jag helt slut!

Lagom tills dess så var mormor tvungen att åka hem för att lämna tillbaks Benjamin.


Men istället kom morbror Gabbe och Lotta på besök, de var nog allt sugna på lite lussekatter...

Senare kom även mormor och morfar för lite kvällsfika!

Lite presenter fick hon också på sin 1,5 års dag ;)

Av mormor fick hon lite duplo lego och av morbror och Lotta fick hon en super söt tigernalle!

Hon tackar så mycket för detta! :D


Så när vi tryckt i oss några lussekatter och tömt kaffekannan så hamnade allihopa i soffan mätta och belåtna!

En trött liten tjej hamnade i sin säng och nu hoppas vi hon stannar där resten av natten!


En mycket trevlig dag men det ska bli oerhört skönt att komma i säng nu!!

Av Therese Andersson - 10 november 2011 00:00

Idag säger vi grattis till min underbara lilla tjej som fyller 18 månader (1,5 år)!


Denna månad skippar jag att gå igenom vad Mia kan nu jämfört med tidigare, vi kör ett minnesbildspel!


 
Allra första bilden på Mia!

 
Mia 1 månad!

 
Mia 2 månader!

 
Mia 3 månader!

 
Mia 4 månader!

 
Mia 5 månader!


 
Mia 6 månader!

 
Mia 7 månader!

 
Mia 8 månader!

 
Mia 9 månader!

 
Mia 10 månader!


 
Mia 11 månader!


 
Mia 1 år!!


 
Mia 13 månader!


 
Mia 14 månader!


 
Mia 15 månader!


 
Mia 16 månader!


 
Mia 17 månader!


 
Världens finaste Mia 1,5 år gammal!



Det har ju hänt en hel del med min lilla tjej men hon är fortfarande min lilla bebis och kommer vara det lääänge till! :D


Älskar dig så som bara din mamma kan göra!!!   

Ovido - Quiz & Flashcards