Alla inlägg den 9 november 2011

Av Therese Andersson - 9 november 2011 18:32

Imorgon ska jag och Mia till hennes dagis en runda, fast att vi egentligen är lediga!

För på fredag så slutar en av dagisfröknarna, eller rättare sagt hon går i pension!

Det är hon som skolade in Mia för 1,5 månad sen och Mia gillar henne verkligen! Fast åandra sidan så gillar hon de flesta! ;)


Så eftersom jag jobbar på fredag och Mia är ledig då, så är det sista gången jag träffar henne imorgon, på dagis iallafall. Hennes barnbarn bor ju i vår gata så hon går ju här förbi lite då och då...

Men vi ska iallafall dit imorgon för att prata lite om hur den här första tiden har gått för Mia och så ska vi tacka för denna korta tiden med en tårta! :D


När jag var där på inskolningen så pratade vi lite om att jag bakade mycket tårtor, och då sa hon att hon tyckte jag skulle ta med en tårta dit en gång. Hon förväntar sig nog inte en tårta imorgon, så det blir en rolig överraskning! :D Alltid bra med anledningar för mig att göra tårtor... ;)


Jag har gjort en banantårta, alla barns favorit! Även stora barn (ellerhur Micke, Gabbe och Thomas!)

Så vi får hoppas den blir poppis på dagis! ;)


 
Ljus tårtbotten, fylld med banankräm och dekorerad med grädde och vindruvor!

Av Therese Andersson - 9 november 2011 18:16

Mia sover kl 18.15

Nytt rekord med råge..

Farfar har verkligen tröttat ut vår lilla tjej idag!


I vanliga fall försöker jag hålla henne vaken längre men det gick inte idag!


Hon började redan innan 5 och verkade lite tjurig, jag tyckte det verkade som hon var bajjig så jag frågade henne om vi skulle ta fram pottan, hon gick och hämtade den själv och när vi tagit av blöjan så satte jag henne på den... Men där skulle hon inte sitta länge utan sprang istället rundor och kissade till sist på golvet.

Så det blev ett bad istället i en halvtimme!


Efter badet satte vi på pyjamasen och fönade håret (!) så hon inte ska vara kall om huvudet...

Sen när vi gick in på hennes rum för att leka lite så pekade hon mot dörren, till sist fattade jag att hon ville att jag skulle gå ut från rummet, och det dröjde inte lång stund förrän hon kom till mig och sa bajj!

Jodå, överfull blöja!


På skötbordet höll hon på att somna, så trött hon var, så när hon fått ren blöja så värmde jag välling och under tiden sprang hon och klättrade upp i sin säng, så hon ville nog lägga sig! Annars hade jag tänkt att vi skulle ha vällingmys i soffan... Men nu sover hon iallafall!



När jag lämnat Mia hos sin farfar tidigare idag och kört till HBG, så hade jag en stund innan jag skulle vara hos tandläkaren, så jag passade på att gå en liten runda i affärerna där och hittade en vintermössa till Mia.

Den är riktigt varm och gosig och har knäppning under hakan så att hon inte kan dra den av sig så lätt! :D

Jag hittade även en liten söt ryggsäck som Mia ska ha på dagis, som får plats att hänga på hennes små krokar!


         


Underbart söt!!

FT

Av Therese Andersson - 9 november 2011 09:03

Då ska jag strax dumpa lillfisen hos sin farfar när jag ska bege mig till Folktandvården! :/

Jag har ju frisktandvård och betalar 50kr i månaden så det är ju inte så jobbigt ekonomiskt att bli fin i flabben, men det är ju så fruktansvärt hemskt när de ska dra och slita med sina instrument!

Idag är det bara en vanlig undersökning så vi får får hoppas det stannar vid det! ;)


Numera går man med 1,5 års mellanrum och jag tycker det är helt sjukt att det redan gått så lång tid, men jag vet att jag var där precis när Mia var nyfödd så det stämmer ju...


Wish me luck!


Hörs senare...

Ovido - Quiz & Flashcards