Alla inlägg den 14 november 2011

Av Therese Andersson - 14 november 2011 22:00

Idag är jag lite extra glad!


Fick ett positivt besked tidigare idag från en nära anhörig och det var verkligen en sten som föll från mitt hjärta!

Man hör om tråkiga besked varje dag men man tror aldrig det ska hända någon i ens närhet, men helt plötsligt står man där och funderar över varför just jag!!

Sjukvården kan man tycka vad man vill om men jag är iallafall oerhört glad över att bo i just Sverige med den sjukvård vi har som dessutom är gratis! Visst vi betalar vår skatt men det är det värt många gånger om när man blir sjuk eller när man ska gå hem med sjuka barn eller föräldraledighet!


Sitter här med tårar i ögonen efter att i flera dagar ältat olika senarier i huvudet och nu känner mig så lättad över att jag inte behöver vara med om de mardrömmar jag drömt om de senaste nätterna...


Passar även på att påminna alla i min närhet att jag älskar er allihop!

Av Therese Andersson - 14 november 2011 08:29

Är det på äldre dar man blir morgontrött?? För såfort Mia slår upp sina stora blå så är hon pigg som en mört!

Hon har en hund som spelar julmusik och dansar när man trycker på tassen och den startade hon direkt och började dansa till... en annan får ju nästan huvudvärk av att höra sånt på morgonkvisten!


Men nu var dagen igång iallafall ;)


I lördags när min fina vän Annie med familj var på besök så fick Mia en tidig julklapp, en liten sulky dockvagn!

Hon gillade den direkt och började stoppa i nallar i den som skulle få åka omkring! ;)


Tror hon börjar bli trött på leksakerna hon har här hemma, mest bebisleksaker...

Så det är väl tur att det är jul snart så vi kan byta ut en del av sakerna som fyller hennes rum!


Det är så roligt att se när de små barnen leker med varandra, Milo är i den åldern när allt är hans och Mia fattar ingenting när han snor ifrån henne sakerna ;)

Förmodligen kommer det från dagis att man måste hålla hårt i sina saker...

Milo hade med sig några egna leksaker och när han inte var där så tittade Mia på en av hans dinosaurier, men när Milo såg det så utbrast han -jag hade den! haha söta!


Nu blir det frukost och sen får vi se vad vi hittar på idag, det är ju hundträning ikväll!

Ovido - Quiz & Flashcards