Alla inlägg den 7 november 2011

Av Therese Andersson - 7 november 2011 21:52

Visste ni att det var kladdkakans dag?!?

Inte jag heller, förrän grannarna frågade om vi ville ha kvällsfika...

Men eftersom vi redan nattat Mia så fick de komma in här istället!


Hemmagjord kladdkaka med vaniljglass var inte fyskam!! :D


I förmiddags när jag lämnade Mia på dagis så var de andra barnen ute när vi kom. Så vi gick bort mot de andra barnen och fröknarna så att de skulle se att Mia kom och så att jag skulle kunna gå, då kom där ett annat barn fram till Mia (som är jämngammalt) och hon tar ett steg mot honom och ger honom en rak höger! Sen vänder hon sig om och går därifrån... Hon träffade dock inte men jag har ingen aning var det kom ifrån! Både jag och förskoleläraren tittade på varandra och tänkte vad var det där... Jag sa självklart till henne att så gör man inte men hon fattade noll! Tuff tjej det där! ;)



Tidigare ikväll var jag och Atlaz på hundkurs... Han är så himla duktig min lilla gosse!

Är så sjukt sugen på att tävla med honom, så tråkigt att det går mot vinter så klubbarna inte ordnar fler tävlingar nu!

Där är en tävling i Svalöv den 27:e, men då ska vi på julbord eftersom det är första advent... :/

Men men, vi kommer ha en träningstävling som avslutning på kursen, den får avgöra om jag ska fortsätta träna lydnadsklass 1 eller om jag ska gå över till 2:an... Måste ju tävla officiellt och bli godkänd i ettan för att gå vidare, men det känns som han kan momenten i den klassen så därför vill jag lägga mer fokus på tvåan, om det går bra på träningstävlingen dvs...


Har även kollat på fotbollsgalan ikväll... Tyckte det var en riktigt tråkig gala iår!

Tråkiga skämt och bara fokus på Zlatan...

Dålig hyllning till HIF också, de borde åtminstone fått bli hyllade på scen efter den säsong de haft med 3 titlar!

Och dessutom fått fler priser! (enögd, nejdå!)


Imorgon är det jobb hela dagen och jag har en del saker som ska göras där så det ska bli skoj!!


Natti natti

Av Therese Andersson - 7 november 2011 11:59

Puhh!

De dagar jag börjar kl 14 på jobb så lämnar jag Mia redan vid 11 så hon kan äta och sova på dagis för att det inte ska bli fel med tiderna...

Då har jag drygt 2 timmar på mig att göra precis vad jag vill!

Oftast betyder det att jag har 2 timmar på mig att röja undan ordentligt här hemma utan en söt liten tjej som drar fram allt efterhand...


Nu har jag hunnit med att plocka undan på hennes rum, i vardagsrummet och röjt på golvet och dammsugit!

Nu ska det sorteras tvätt och diskas... Helst hade jag hellre sorterat bland alla bilder och framkallat, men det får jag kanske göra ikväll när Mia sussar!


Nä tillbaks till städeriet...

Ovido - Quiz & Flashcards