Alla inlägg den 21 november 2011

Av Therese Andersson - 21 november 2011 22:26

Tusan också säger jag bara!

Atlaz var superduktig idag när vi värmde upp inför avslutningstävlingen i lydnadsklass 1!

Jag var nästan säker på att vi skulle vara uppe och nosa på 180-190 poäng, så duktig var han!

Meeeeeeeeen...


Thomas följde med idag för att filma när det var vår tur i ringen, mest för att jag vill se hur jag beter mig mot Atlaz i varje moment...

Atlaz visste inte att Thomas var där utan han stod i bakgrunden bland de andra människorna.

Men när vi gick linförighet så höjde han helt plötsligt på nosen och började vifta på svansen, han doftade att Thomas var där. Så sen var tyvärr inte koncentrationen på topp :/

Han följde mig inte alls lika fint som innan men han följde med och avslutade snyggt!


Sen kom de momenten som jag känner mig säkrast på med Atlaz, nämligen läggande under march, inkallning och ställande under march! Framförallt ställandet är han riktigt bra på och brukar inte ens ta ett enda steg efter komandot!

Men eftersom jag på "uppvärmningen" bara kört läggandet (för han brukar bara stå) + att Atlaz var lite okoncentrerad eftersom han visste att Thomas var där så blev det noll i det momentet! Han lade sig helt enkelt när jag sa STÅ!

Gissa om jag blev besviken...

Men men, helheten var mycket bra och jag vet ju att det är ett moment han kan, så det glömmer vi snabbt ;)


 

Dubbelkomandot på läggandet är något jag tränat mycket och det är helt enkelt bara slarv från mig för Atlaz behöver bara ordet ligg, men så försöker man väl vara lite extra tydlig ;)


Tuggandet på apportpinnen försöker jag inte ens träna bort, helt omöjligt!


Summan räckte ju åtminstone till ett andrapris och en fjärdeplats av totalt 12 ekipage.

Nästa gång ska vi bara komma upp i förstapris!

Av Therese Andersson - 21 november 2011 14:19

Nej det är ingen fin höstoutfit vi pratar om när vi säger ordet höstblåsa.

Mia har fått en virusinfektion som kallas just höstblåsa och ger små små blåsor i munnen som gör ont i de små munnarna! Sjukdomen drabbar främst barn i 0-10 års åldern och har du haft det en gång så är risken liten att du får det igen...

Hon har på grund av detta ingen matlust utan det blir välling som fyller magen just nu, doktorn sa till Thomas att man inte skulle ge henne något kallt, för det gör mer ont, utan varmt istället. Men på 1177 står det att det är skönast för dem att svälja mat och dryck som är kall... :/


Hon hade iallafall ingen infektion i öronen, de såg prima ut! Förmodligen tar sig Mia mer för öronen när hon har ont någonstans...

Att hon hostar upp slem trodde doktorn bara berodde på gammal förkylning som skulle bort! Så där skulle vi bara ge henne mycket vatten att dricka... Lätt ju! Hon dricker ju om hon är törstig..


Men men, detta är inget farligt och går över av sig själv inom 1 vecka (!) men det är ju lagom skönt att ha en blåsa precis i svalget!



Nu ska jag snart hem från jobb och ladda för hundkursen ikväll som bjuder på träningtavling! :D

Återkommer med resultatet! (om det går som jag önskar) ;)

Av Therese Andersson - 21 november 2011 08:37

Då var det dags för lite sjukstuga igen!

Detta blir vår första vab dag för Mia sedan hon började på dagis, men tro inte att det är första sjukdagen, nä hon har passat på att vara sjuk de dagar vi ändå varit lediga...


Telefonkö till vårdcentralen så vi får se om jag hinner köra till jobb innan de ringer upp :/

Thomas ville ju helst inte ringa!


Sytomen är lite av allt möjligt.

Vi trodde att hon hade tänder på g eftersom hon hela tiden är i munnen och saglar fruktansvärt mycket... Men hon har även fått några små röda prickar runt munnen så det kan även vara höstblåsor!

Febern kommer och går men framförallt vill hon inte äta!


Natten har inte bestått av mycket sömn så det lär bli en lång dag på jobb i min ensamhet...


Nu hoppas vi bara att Mia inte har smittat lille Benjamin i lördags, de pussades visserligen inte denna gången men det kan ju smitta via våra händer... :(

Ovido - Quiz & Flashcards