Direktlänk till inlägg 9 november 2011

Nytt rekord!!

Av Therese Andersson - 9 november 2011 18:16

Mia sover kl 18.15

Nytt rekord med råge..

Farfar har verkligen tröttat ut vår lilla tjej idag!


I vanliga fall försöker jag hålla henne vaken längre men det gick inte idag!


Hon började redan innan 5 och verkade lite tjurig, jag tyckte det verkade som hon var bajjig så jag frågade henne om vi skulle ta fram pottan, hon gick och hämtade den själv och när vi tagit av blöjan så satte jag henne på den... Men där skulle hon inte sitta länge utan sprang istället rundor och kissade till sist på golvet.

Så det blev ett bad istället i en halvtimme!


Efter badet satte vi på pyjamasen och fönade håret (!) så hon inte ska vara kall om huvudet...

Sen när vi gick in på hennes rum för att leka lite så pekade hon mot dörren, till sist fattade jag att hon ville att jag skulle gå ut från rummet, och det dröjde inte lång stund förrän hon kom till mig och sa bajj!

Jodå, överfull blöja!


På skötbordet höll hon på att somna, så trött hon var, så när hon fått ren blöja så värmde jag välling och under tiden sprang hon och klättrade upp i sin säng, så hon ville nog lägga sig! Annars hade jag tänkt att vi skulle ha vällingmys i soffan... Men nu sover hon iallafall!



När jag lämnat Mia hos sin farfar tidigare idag och kört till HBG, så hade jag en stund innan jag skulle vara hos tandläkaren, så jag passade på att gå en liten runda i affärerna där och hittade en vintermössa till Mia.

Den är riktigt varm och gosig och har knäppning under hakan så att hon inte kan dra den av sig så lätt! :D

Jag hittade även en liten söt ryggsäck som Mia ska ha på dagis, som får plats att hänga på hennes små krokar!


         


Underbart söt!!

 
 
Charlotte Sjöberg

Charlotte Sjöberg

9 november 2011 18:44

Åh vad jag blev avis nu, sån mössa vill jag oxå ha FAST TILL MIG SJÄLV =) Dom är ju bara så fina och varma och mysiga.
Fin ryggsäck :D

http://www.charlottesjoberg.bloggplatsen.se

 
kebecka

kebecka

10 november 2011 10:44

Åh så fin mössa, vart köpte du den? Tobbe needs a new one :P Han har växt ur de från förra året. (tror jag... hehe hoppas jag borde de väl kanske stå ;P)

http://kebecka.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Therese Andersson - 12 juni 2014 09:21

I söndagsmorse eller lördagsnatt kom vi hem från Turkiet. Vi spenderade en vecka på vings hotell sea world. Ett stort hotell med stora poolområden men varför det blev just detta hotellet var nog barnpoolen med massor av små rutchkanor och annat rol...

Av Therese Andersson - 18 maj 2014 22:26


Idag är det 13 år sedan jag blev tillsammans med min stora kärlek! Jag var nyss fyllda 14 år och att då bli tillsammans med en 17-åring som gick på gymnasiet var ju bara sååå coolt! Haha Nästa år har vi varit tillsammans halva mitt liv! Så vi ha...

Av Therese Andersson - 16 maj 2014 20:14


I eftermiddags lämnade jag mina älskade små gullungar hos deras mormor och morfar. Mia har tjatat hur länge som helst att hon vill sova hos mormor, men det har nästan aldrig funkat rent praktiskt. Några gånger har hon skullat sova där men så har ...

Av Therese Andersson - 11 maj 2014 12:48


När dottern fyllde 4 så var högsta önskan en barbie tårta!! Färgerna skulle vara hennes favoritfärger rosa, lila och ljusblå! Sagt och gjort...       Ljus botten. Fylld med jordgubbsmousse, jordgubbssylt och vaniljkräm. Spacklad med sm...

Av Therese Andersson - 11 maj 2014 12:45

Wilmer fyllde 1 och hans mamma önskade en Dumbo tårta. Mer än så visste de inte :)           Ljus botten. Fylld med hallonmousse, hallonsylt och vaniljkräm. Spacklad med smörkräm. Täckt med marsipan och dekorerad med marsipan och socke...

Ovido - Quiz & Flashcards