Alla inlägg under mars 2013

Av Therese Andersson - 4 mars 2013 15:57

Som vi längtar nu!!

Igår blev bullbaket avbockat ( man måste ju ha något att bjuda på nu när det snart kommer folk på besök som vill ha bebismys)

Idag har vi varit och skrivit på faderskapspapperna så att Thomas kan få stå som pappa till bebis (!)

Vi var även och lämnade pappret om val av bvc till bebis så de vet att de snart får en ny liten plutt att följa...

Allt är packat och klart så du är välkommen när du vill nu bebis!

Vem vet, kanske en hinnsvepning hjälper till?!?

Av Therese Andersson - 3 mars 2013 19:49

Nu är det minsann inte långt kvar och det är med dubbla tankar!!

Jag längtar jättemycket efter lillebror men jag vet inte hur jag ska göra för att tröttna på att vara gravid! Visst är det jobbigt och gör ont men jag njuter ändå varje dag av magen!!

Mia myser också som tusan och imorgon får det bli ytterligare några bilder på denna gigantiska mage så man har många minne av sin sista (?) graviditet...

Hade inte alls dessa känslorna när jag väntade Mia för då var jag ganska övertygad om att jag skulle få uppleva det igen, men detta är förmodligen sista gången och det ger liiite ångest...

Av Therese Andersson - 3 mars 2013 16:22

Underbara underbara dag!!

Dagen började med frukost till vasaloppet... Finns inget bättre att börja en solig söndag i mars med!

Sen åkte vi och handlade lite för att kunna baka när vi kom hem igen...
Så när vi kom hem så satte vi igång med bullbak, hela familjen hjälpte till! Mellan jäsningarna och när bullarna var i ugnen så var vi fast framför tv'n för att kolla på när Sverige tog vm-guld i klassiska 5-milen...
Så spännande lopp!!

Mia har lekt bra själv hela dagen, dels med sin cykel som hon kör runt här hemma för fullt, sen har hon varit i uterummet i värmen och lekt med sin nalle och docka!
Även idag var där ca 30 grader varmt ute!

När bullarna var färdiga så fikade vi lite, sen ville Mia gå ut och leka lite så en stund på lekplatsen blev det!

Tänk att man kan bli så mycket piggare av att solen lyser med all sin prakt!!!

Nu laddar vi för morgondagen då vi förhoppningsvis får veta hur länge lillebror ska få bo kvar i magen....

Mia
Av Therese Andersson - 2 mars 2013 09:34

Vecka 39 idag då... Lillebror stannar kvar inne i värmen så länge han får verkar det som... Annars tycker ju jag att 13-03-03 hade varit ett ganska bra datum att titta ut på, så jag får väl göra vad jag kan idag för att det ska sätta igång ikväll ;)


Nä jag tror nog det är ganska lönlöst, eller? Vissa dagar känns de som det ska sätta igång när som helst, men nästa dag känns det som om jag bara var halvvägs (förutom magen som ju är gigantisk).


Halsbrännan är fortfarande inget roligt, nattkissningarna är inte heller poppis! Men annars mår jag nog ganska bra... Det är ju visserligen ett helt projekt att vända sig om i sängen på natten, och ligger man för länge på samma sida så gör det fruktansvärt ont!!


En sak som jag fick tips om var att köpa med sig en present till blivande storasystern in till bb för att hennes upplevelse därifrån skulle bli ännu roligare... Även om jag tror att hon kommer ha fullt upp med lillebror så uppskattas säkert en liten paket också ;)

Hon brukar ju springa runt här hemma och säga att nallen är sjuk och har feber så vi tyckte att det kunde passa bra med en doktorsväska när hon kommer in till sjukhuset :D



Ovido - Quiz & Flashcards