Alla inlägg den 11 mars 2013

<3

Av Therese Andersson - 11 mars 2013 12:53

Max skickar en riktigt söt pussmun till alla nära och kära!!

Max
Av Therese Andersson - 11 mars 2013 12:01

5 dagar gammal och första lilla antydan till en rutin har infunnit sig!!

Max äter på dagarna med 3 timmars mellanrum och däremellan är det enbart sömn ;)


På natten däremot så kan han mycket väl tänka sig att bara ligga och mysa i famnen några timmar... Ligga och sova själv är inte alls lika populärt då!! Men jag borde ju inte vara förvånad, hans storasyster var nämligen exakt likadan i början... Nattugglor minst sagt!


Så inatt var jag nog vaken mestadels mellan klockan 02 och 06. Sen somnade han gott och sov till 09.


Undrar hur länge det dröjer innan man lyckas vända dygnet lite för honom... När Thomas börjar jobba hade det ju varit skönt att kunna få sova lite på nätterna så man har tålamod till en trotsig 3-åring på dagarna! ;)


Amningen går bra, lite för bra kanske... De är sprängfyllda och spänner något otroligt! Nu har jag dessutom lyckats få sår på bröstvårtorna så det kom lite blod... Så nu skickade jag iväg Thomas för att handla amningsnapp så de kan få läka igen!

Att det ska göra så jäkla ont innan allt kommit igång och stabiliserats med amningen!! Men förhoppningsvis så är det som värst just nu och kan ju bara bli bättre ;)



Av Therese Andersson - 11 mars 2013 00:06

Just nu ligger lillebror och tittar lite smått med sina underbara ögon...


Eftersom han sovit hela dagen förutom när han ätit en stund så tänkte han väl hålla mig vaken inatt...


Änsålänge är han ju tyst så då får han gärna ligga och titta, men om han bestämmer sig för att bli arg så blir det nog nappen i munnen på honom, för mina boobs tål inte mer snuttande just nu eftersom där nästan redan är sår!!
Det är ju inte skönt att lägga honom till bröstet just nu!!


Nu blev han tyst, får slänga ett öga på honom sen ser jag fram emot att få sova någon timme igen! Eller?!?

Ovido - Quiz & Flashcards