Alla inlägg den 18 mars 2013

Av Therese Andersson - 18 mars 2013 21:28

Såhär ser det ut på soffan ikväll...

Mia, Max och Alva har intagit varsin plats hos Thomas! Atlaz kände sig lite utanför.
Jag tyckte mest att det var skönt att slippa ha någon hängandes på mig för en stund :)

Max
Av Therese Andersson - 18 mars 2013 20:52

Idag var det tid att extraväga lillebror eftersom jag var orolig att han inte fick i sig tillräckligt nu när amningen strulade...

Det har visserligen känts bättre nu sista dagarna och eftersom jag pumpat på bröstet som jag hade sår på så har det också läkt nu... Så nu hoppas vi att vi kan köra på utan strul hädanefter!

Idag 12 dagar gammal väger Max 3950 gram och var 52 cm lång.

Detta betyder att han gått upp 125 gram på 4 dagar mot 155 gram på 7 dagar förra veckan. Så visst var det positivt!!

Nästa vägning är på fredag och då borde han ju ha passerat födelsevikten!! :)

Max
Av Therese Andersson - 18 mars 2013 15:35

Då var det tydligen min födelsedag idag...

Har nog aldrig haft så dålig koll på min födelsedag som iår! Har ju haft lite annat att längta till, och nu senaste 2 veckorna har jag haft något annat att tänka på!

Firar inget speciellt men hela lilla familjen har lämnat hemmets trygga vrå för en stund iallafall!

Först blev det vägning och mätning av lilleman hos bvc, sen blev det skoshopping! 6 par skor för 1000 kronor! Rena fyndet! :)
Ja alla skorna var ju inte till mig då!

Sen åkte vi till Ikea och handlade lite smått vi behövde och avslutade trippen med varsin mjukglass!! Mums!

Ovido - Quiz & Flashcards