Alla inlägg den 8 mars 2013

Av Therese Andersson - 8 mars 2013 13:23

Då har vi äntligen lämnat den brun/grå betongbyggnaden och anlänt hem till vårt egna hem!! Så skönt!


Amningen har kommit igång ordentligt och det innebär att vi har en nöjd liten bebis! Han äter ordentligt och är sen nöjd en stund...


Hörseltest och pku- test gick bra och vikten vid hemgång var 3670 gram.


En av de bästa sakerna med att komma hem är att gå på toaletten och kunna torka sig med mjukt toapapper!!! Haha

Av Therese Andersson - 8 mars 2013 03:42

Vid klockan 21 igårkväll fick jag en ny rumskamrat efter att ha varit själv sen 3 på eftermiddagen...


Det var skönt att få vara själv då, dels för att inte störa någon annan som kanske vill vila, men framförallt för att inte störa sig på någon annan...


Förra rumskamraten sov med öronproppar förra natten, och den nya har redan bett om de! Saken är att när jag är såhär trött så när jag väl sover så sover jag som tusan!! Och därmed snarkar :)


Förra rumskamraten snarkade lika högt så henne tyckte jag inte synd om, men hon jag bor med nu är betydligt tystare så då får jag lite dåligt samvete...


Så nu gick jag ut i allrummet som vi har precis utanför vårt rum, så kan hon sova en stund :)
Har nämligen legat ner och ammat hela natten så tänkte att det kunde vara bra att sitta och amma en gång så man sliter jämnt på boobsen ;)


Nu lät det som jag ammat konstant, men nejdå... Lillebror är ganska snäll och låter mig åtminstone sova 1,5 timme mellan!


Snart är det morgon och då ska vi hem!!! :D

Ovido - Quiz & Flashcards