Alla inlägg den 12 mars 2013

Av Therese Andersson - 12 mars 2013 19:26

Just nu ser jag ganska mycket fram emot att mjölken stabiliserar sig!!! Brösten spänner som tusan och lillebror klarar inte av att tömma dem...


På fredag ska vi få besök av bvc tanten så då får vi svar på om han äter tillräckligt! Man är ju såklart alltid orolig för att han kanske inte orkar äta så mycket som han behöver... Det är ju jobbigt att suga när man är så pluttig!


Han gick ju ner en del de första dagarna, så han har ju en del att ta igen. Så på fredag hoppas jag iallafall att han nästan är uppe i födelsevikten igen...



Max
Av Therese Andersson - 12 mars 2013 09:45

Idag är lilleman 6 dagar gammal och han har börjat vara lite mer vaken... Nu kan han ligga en ganska bra stund och titta och storasyster är snabb med att påpeka för mamma och pappa att lillebror är vaken!!


Hon sitter gärna och tittar och pratar med honom, petar litegrann också!


Även inatt ville Max vara vaken en hel del... Han sov bra fram till 02 ungefär men sen fick jag inte honom att riktigt somna förrän halv 6! Sen sov han till halv 9 så jag fick lite sömn iallafall!


Inatt tappade han även lilla stumpen som var kvar från navelsträngen... Skönt att den trillat så slipper man vara orolig att något skulle fastna i den lilla plastbiten som satt i den!

Har för mig att Mias satt kvar lite längre...


 

Ovido - Quiz & Flashcards