Alla inlägg den 7 mars 2013

Av Therese Andersson - 7 mars 2013 17:02

Nu har precis Mia och Thomas åkt hem igen... Det var en betydligt säkrare Mia som kom in här idag och tog för sig av lillebror direkt!


Igår var hon lite mer avvaktande och fattade nog inte riktigt vad som hänt...


Hon har klappat, stoppat om, hållt, pussat och gosat med lillebror... Han är min var der första hon sa när hon kom in här!!


Sen att man blir nervös varje gång hon närmar sig honom är ju inte så konstigt, inte lätt för henne att förstå att han är så ömtålig... Men vi behöver nog inte vara så oroliga, hon är försiktig men man vet aldrig vad hon tänker göra härnäst :)


Imorgon ska jag äntligen få komma hem igen... Känns mest drygt att vara kvar här själv, även om det såklart är skönt med servicen man får :)



Allmänt · Max · Mia
Av Therese Andersson - 7 mars 2013 11:39

Vi lever som bara den här i bebisbubblan!!


Ammar, byter blöja, äter själv, sover osv... Tider bara springer fram fast att man inte gör någonting egentligen!!


Lillebror mår prima och jag börjar också bli människa igen...


Första natten tillsammans gick bra. Vi sov från ca 21 till 04, men sen efter det så blev det inte sömn för mig för då var där en liten sötnos som ville snutta!!


Vid 07 så somnade han gott igen bredvid mig så att jag också kunde somna, men redan halv 8 kom de in och väckte mig för att ta mitt hb-värde... Så sen kunde jag inte somna igen utan gick ut och tog frukost... Hb-värdet var nere på 82 så nu blir det att knapra järntabletter igen... Men de tyckte inte det var så farligt lågt, speciellt inte med tanke på att jag tappade 1,5 liter blod under förlossningen!


Nu är pappa på besök igen så mamma har fått sova en runda :)


Tydligen hade Mia blivit ledsen igårkväll för att inte mamma var hemma... Men sen hade både Mia och hennes pappa sovit hela natten som klubbade sälar!! Gottegrisar!


Förresten så måste vi gratulera Max och Mias kusin Benjamin på sin 2-års dag idag!! Skönt att de inte fick samma födelsedag iallafall!! Så hipp hipp hurra för Benni id'a!!



Ovido - Quiz & Flashcards