Alla inlägg den 5 mars 2013

Av Therese Andersson - 5 mars 2013 23:56

Om det inte är på allvar nu så vet jag inte...

För nu gör det oooooont!!! Ändå vet jag att det bara är en bråkdel av hur ont det kommer göra, men de där shotarna jag fått har verkligen satt igång värkarna nu!

Thomas sover gott gott och jag tänkte stå ut så länge jag kan innan jag väcker honom eller ringer efter barnmorska...

Ajajaj

Wow

Av Therese Andersson - 5 mars 2013 23:16

Där gick slemproppen!!

Äckligt men häftigt... Haha

Av Therese Andersson - 5 mars 2013 22:30

Nu säger vi godnatt från förlossningen...

Sammandragningarna har blivit starkare men jag har inte börjat öppna mig än och bebis står någon cm upp i tappen! Så nu får vi försöka sova och se om det mognar under natten för man gör inget mer förrän imorgonbitti annars!!

Drygt när det inte händer något men ut ska han på något vis iallafall :)

??

Av Therese Andersson - 5 mars 2013 18:52

Okej nu är jag också totalt uttråkad!! Ge mig lite smärta nu!!! Trodde aldrig jag skulle behöva skriva de ;)

Ska få min sista sup nu med igångsättningsmedicin så får vi se vad de säger sen...

Finns ju lite fler saker att göra för att det ska sättas igång men eftersom det ska mognas fram i kroppens tempo så tar vi en sak i sänder!

Läkaren sa imorse att det förmodligen skulle bli väldigt dryg väntan på att det skulle sätta igång men att det sen kunde gå ganska fort... Men man tänker ändå jaja så lång tid kan det inte ta!

Nu har vi varit här inne 11 timmar!! Så mina förhoppningar om bebis idag är snart förbi...

Såhär uttråkade är vi nu!!

...

Av Therese Andersson - 5 mars 2013 16:59

Då fick jag precis fjärde shoten av 5.

Jag har täta sammandragningar men det händer inte så mycket... Tappen är precis som förut och jag har inte speciellt ont!

Thomas börjar bli rastlös!

Vi har iallafall underbar utsikt över havet men nu när solen står på så är här otroligt varmt! Men jag vill heller inte dra ner rullgardinerna nu när solen äntligen är framme...

Av Therese Andersson - 5 mars 2013 14:41

Ajajaj nu börjar det hända grejer!!!

Har ont i ryggen och sammandragningar med 2-3 minuters mellanrum... Inga kraftiga värkar men de känns!!

Nu fick vi gå ut en liten runda för att tänka på annat och få lite frisk luft... Självklart också för att sätta ännu mer fart!

Liten bit kvar av tappen men den var mjuk...
Ny rond med barnmorskor så nu är vi inne på nummer 2 :)

Av Therese Andersson - 5 mars 2013 12:36

Då var det dags för middag på förlossningen... Älskar verkligen sjukhusmat!!

Som tur är så får inte Thomas någon mat här så han får åka/gå iväg och handla något att äta... Får nog skicka bud med honom :)

Jag har iallafall fått ytterligare en shot så nu är det bara 3 kvar (!)
Har aldrig varit med om en medicin som inte smakar någonting överhuvudtaget! Men bara den hjälper till så är jag nöjd!

Har även hunnit ligga med ctg i en halvtimme, men med en huligan i magen så var det inte så mycket lönt... Han hoppade runt hela tiden så den inte kunde läsa hjärtljuden ordentligt... Men värkarna lyser med sin frånvaro... Lite mensvärk är vad jag kan klaga över änsålänge!!

Av Therese Andersson - 5 mars 2013 10:05

Här händer inte mycket... Vänta vänta vänta!! Men jag vet ju vad som komma skall så jag njuter en stund till :)

Såhär ser det iallafall ut just nu, Thomas ville prova sängen :)

Ovido - Quiz & Flashcards