Alla inlägg under december 2011

Av Therese Andersson - 24 december 2011 08:41



 

Av Therese Andersson - 23 december 2011 16:04

Nu är jag HELT slut i rutan!

Hittills idag har vi haft 29 klippningar på jobb...

Puhh!


Några till kommer vi hinna med innan klockan slår 20 och vi drar ner gallert!

Men dock så är det på det imorgon igen några timmar...

Tror nog att jag kommer vara måttligt pigg imorgon kväll hos svärmor! Tur hon har ett gästrum med soffa som man kan klämma sig in i och vila om det behövs ;)

Dock så är där typ redan proppfullt i rummet och innan tomten kommit imorgon så kommer där nog vara uberfullt av julklappar... men men!


Nu är det tillbaks till arbetet igen efter en lång rast!



Av Therese Andersson - 22 december 2011 12:49

Torsdag 22/12!

Låter helt sjukt... Känns verkligen inte som att det är julafton i övermorgon, än mindre att vi går in på ett nytt år om 9 dagar! 2012...

När man var liten satt man och gissade om hur det skulle se ut i framtiden, typ 2012! Ja och nu är vi snart där... Hur ser saker och ting ut då i jämförelse?!? Framförallt är det att allt, verkligen allt, styrs utav datorer idag! Tekniken är grym och jag blir nästan lite skraj när jag tänker på hur långt det kommer gå... Var ska det sluta?? Kommer vi bli totalt osociala?, behöver vi ens åka till jobbet i framtiden?, lämna på dagis?, nä det räcker nog att sitta på en stol och knappa lite på en dator...


Jaja, flummade iväg lite där! ;)


Nu bär det snart iväg mot jobb!


Av Therese Andersson - 21 december 2011 20:29

Då har ytterligare en dag gått och imorgon vid denna tiden så går vi mot ljusare tider! :D

Alltså är det typ exakt ett halvår sen det var midsommar!! ;)


Idag blev de sista julklapparna inhandlade och nu är det bara inslagning som återstår!

Fast att jag "bara" jobbar 75% så räcker tiden inte alls långt! Jag skulle vilja hinna så mycket mer innan julafton men det får nog skippas om jag inte vill sitta uppe halva nätterna (endast då man får saker gjorda, efter Mia lagt sig) ;)


Hade en liten tanke iår på att sätta små rim på julklapparna, åtminstone till oss vuxna som kan läsa dem... Men tiden finns nog inte!

Sen har jag handlat hem indgredienser till en omgång till med chokladkola, men vi får se om det hinns! En sak jag däremot ska göra är farmorbröd! Men det blir nog på söndagmorgon (ska fira jul med min familj på juldagen)


Nåja, det blir jul oavsett om allt hinns med eller ej. Tycker bara allt julstök är så mysigt, så det är största anledningen till allt pyssel ;)


Passa nu på och njut av den längsta natten på året ;)

Av Therese Andersson - 20 december 2011 22:26

Då var det snart bara 4 dagar till julafton och jag längtar verkligen! Ska bli så skoj att träffa alla i familjen och för många av barnen är det första julen! Visserligen var lilla Roxanna med förra julen, men man kan nog räkna den som hennes första riktiga ;)


Idag har jag skickat iväg alla julkorten, så håll utkik imorgon om det dimper ner i brevlådan ;) Du lär känna igen de guldiga kuverten med glittriga stjärnor på!

Har dessutom handlat lite smått och gott, som tex till julklappsspelet. Och dessutom virat in ytterligare några julklappar!! :D Har ett helt berg nu... Men så går det när syskonen fortfarande vill byta ;)

Roligt är det iallafall!!


Nu kallar bingen och imorgon är det julfest för Mia på dagis och jag jobbar igen...


Natti natti

Av Therese Andersson - 19 december 2011 21:59

Sitter här i min ensamhet och julpysslar lite... Thomas har kört till jobb och resten av familjen sover (Mia, Atlaz och Alva).

Jag har gjort färdigt julkorten och sitter och väljer ut vilka som ska få vilket julkort... Har ju gjort lite olika sorter! ;)

Sen på kuverten så limmar jag fast lite glittriga stjärnor!

Jag tillhör dem som uppskattar när det dimper ner ett julkort i brevlådan, speciellt när det är lite personligt och man vet att någon lagt ner sin energi på att skicka detta till just mig!


Ibland saknar man att få riktiga brev också, för det muntrar ju faktiskt upp att sitta och läsa ett brev som någon suttit och skrivit...


Men nuförtiden är det enda man får med posten räkningar eller reklam...

Fast med alla ungar som kommit nu senaste åren så dimper det ju faktiskt även ner små inbjudningskort lite då och då! ;)


Så bara så ni vet så uppskattar jag julkorten och alla som skickar till mig kan räkna med att där dimper ner ett litet kort i brevlådan tillbaks! ;)


   

Av Therese Andersson - 19 december 2011 17:27

5 dagar kvar till julafton... och 3 dagar tills vi går mot ljusare tider igen! Även om det dröjer länge innan vi märker någon större skillnad på ljuset så är det skönt att veta att det åtminstone inte blir mörkare ute ;)


Mia hade bara sovit 25 minuter på dagis idag, så det var ingen glad och pigg tjej vi fick hem därfirån...

Hon skulle definitivt inte äta så hon fick lite välling i hopp om att piggna till och vilja äta sen kanske, men istället så somnade hon på soffan! Så Thomas packade ner henne i vagnen och tog en runda med Atlaz...


Så länge sitter jag och skriver ut julkort som ska skickas imorgon tänkte jag! :D


En liten uppdatering om typ ingenting...

Av Therese Andersson - 18 december 2011 14:45

Måste bara visa en bild från simmet igår, när Mia precis gjort ett dyk!

Hennes hår börjar bli riktigt långt men kryllorna gör ju att det ser jättekort ut...

Men här har ni bildbevis på att det är långt! ;)


 


och när jag ändå visar bilder från simmet så slänger jag in någon mer ;)


 
Lycklig i vattnet!

 
Var är Mia??? ;)



Ovido - Quiz & Flashcards