Alla inlägg den 17 december 2011

Av Therese Andersson - 17 december 2011 22:47

Denna lördag har vi haft riktigt familjemys!


Thomas bakade ju bröd tidigare idag, sen åkte hela familjen på babysim.

När vi kom hem satte vi direkt igång med att baka pepparkakshus! Självklart hjälpte Mia till!!


Jag låter bilderna tala...


                   


Visst blev det fint!?! ;)

Av Therese Andersson - 17 december 2011 14:34

Thomas har länge tjatat om att han skulle vilja baka ett bröd som hans pappa alltid bakade förr...

Varje gång jag gjort bröd så har komentaren varit att det var ju gott, men inte lika gott som pappas bröd med frön i ;)

Så nu äntligen tog han tag i saken och frågade efter receptet...

Nu är brödet färdigt och jag har ju minst sagt höga förväntningar!! :D


Fint blev det!


 

Han har dessutom gjort det alldeles själv!!!


Av Therese Andersson - 17 december 2011 14:28

Har länge velat testa att göra sk cakeballs, kaka på pinne ;)


Denna gången gjorde jag på sockerkaka, philadelphiaost och essens med smaken tutti frutti ;)


De smakar annorlunda, kan dock inte säga om jag gillade dem eller inte...


Roligt var det att göra iallafall


   
Rullade i vit choklad och doppade i strössel!


Av Therese Andersson - 17 december 2011 14:23

Här hemma har vi haft lite fotosession... Mia och Atlaz står modell för årets julkort, och det går väl sådär ;)


Bjuder på ett litet smakprov, dock inte de som ska sitta på julkorten!


   


Presentation


I min blogg får du följa mitt liv tillsammans med min sambo, dotter, son, hund och katt!
En mammablogg med inslag av allt möjligt!
Välkommen!

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24
25
26 27
28
29 30
31
<<< December 2011 >>>

Kategorier

Tidigare år

Länkar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Fråga mig

3 besvarade frågor

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards