Alla inlägg den 4 december 2011

Av Therese Andersson - 4 december 2011 22:28

Då var tredje julbordet ätit iår! :D

Tur att det inte smakar likadant någonstans...


Ikväll var det med mitt jobb som jag var iväg. Vi åt på Barsebäcks Hamnkrog.

En liten mysig restaurang som ligger precis på bryggan i hamnen.

Ikväll blåste det rejält så vi stannade inte och tittade på omgivningen utan gick direkt in och värmde oss med glögg!

God mat, men framförallt underbart sällskap!

Mina kollegor är nog de bästa man kan ha och vi har verkligen roligt tillsammans... Nästa gång får grabbarna också följa med, även om de inte kommer skratta åt våra skämt så kan de kanske ha trevligt tillsammans iallafall ;)


 

Av Therese Andersson - 4 december 2011 22:15

Då var ännu en tårta levererad (och uppäten kanske).

Denna gången skulle den inte transporteras så långt utan det var grannarna som hade gjort en beställning.

Eller rättare sagt så hade Hanna gjort en beställning på en tårta som skulle vara en överraskning för Viktor.

Vi satt och pratade lite om hur den skulle se ut och kom fram till en med jakttema då det är Viktors största fritidsintresse...

Så jag satte mig och leta inspiration och kom fram till att göra en älg som sitter i en skog med en bysse i famnen ;)


Nu var jag inte med på kalaset men kan tänka mig att Ville blev förvånad när han såg tårtan! :D


       



Av Therese Andersson - 4 december 2011 09:40

Godmorgon!


När sov jag till halv 10 senast? kommer knappt ihåg!

Även om vi varit barnlediga många gånger tidigare så brukar jag aldrig kunna sova speciellt länge numera...


Festen igår var mycket trevlig! Det var med Thomas jobb vi var iväg (mitt ute i ingenstans)

Julbord bjöds det på och lite alkoholhaltiga drycker till det...

Det var längesedan jag drack så mycket som igår, men så hade jag också riktigt skoj! ;)

Efter 2 flaskor så gick stackarn som jag pimplade vin med och svimmade så jag fick fortsätta själv, men det gick bra!

Och när sedan Pallez (?) började spela så var jag redan dansesugen!! ;)


Sen gick skorna varma fram till 01 då spelegubbarna inte pallade mer...

Men det var nog lagom även för mina fötter! Fy fasen vad pumps är obekväma att dansa i!


Mår faktiskt riktigt bra idag, än så länge... Kanske för att jag inte är helt nykter än ;)


Hörs senare då det även blir lite nya tårtbilder, har en leverans som ska göras klar!

Ovido - Quiz & Flashcards