Alla inlägg den 14 december 2011

Av Therese Andersson - 14 december 2011 21:44

När en riktig fotbollsnörd fyller år så måste man ju bara bjuda på fotbollstårta... ;)


Min brors favorittårta blev det med bananfyllning!


   

Ljus botten med bananfyllning.

Spacklad med grädde och täckt med marsipan.



Jag är inte riktigt nöjd med tårtan men jag har testat på lite olika nya saker på den så det var bra. Nu vet jag ju hur jag ska göra till nästa gång. Nytt var bland annat att spackla med grädde och även att arbeta med enbart marsipan!

Av Therese Andersson - 14 december 2011 09:05

Nu går tiden verkligen i 190...

Lucia igår, och på Mias avdelning på dagis så hade de inget luciatåg utan de hade lite fika när man kom och lämnade barnen på morgonen... Lite synd tycker jag då jag gärna hade sett min lilla prinsessa i ett luciatåg ;)

Men det var mysigt såhär också!

Alla barnen var ju utklädda ändå och Mia ville självklart vara lucia ;)


 


De är så söta så man smälter!


***


Idag fyller bror min hela 30 år så vi ger honom ett stort grattis genom att hurra tre gånger, Hurra, Hurra, Hurra!! :D

och om ni ska sjunga för honom så blir han gladast över att höra "med en enkel tulipan" ;)


    

Ovido - Quiz & Flashcards