Alla inlägg den 18 december 2011

Av Therese Andersson - 18 december 2011 14:45

Måste bara visa en bild från simmet igår, när Mia precis gjort ett dyk!

Hennes hår börjar bli riktigt långt men kryllorna gör ju att det ser jättekort ut...

Men här har ni bildbevis på att det är långt! ;)


 


och när jag ändå visar bilder från simmet så slänger jag in någon mer ;)


 
Lycklig i vattnet!

 
Var är Mia??? ;)



Av Therese Andersson - 18 december 2011 11:15

Igår gav jag mig på att göra både chokladkola och knäck!


Chokladkola gör jag varje år och den är högst uppskattad, men jag brukar skippa knäcken eftersom jag HATAR att fylla de jädrans små knäckformarna!


Men så tänkte jag ge det ett nytt försök, men så många svordomar där kom på vägen...

Alltså det är ju himla lätt att göra knäck, endast 3 indgredienser (+ mandel) också låt koka för sig själv, men när man sen ska få i smeten i formarna så räcker det med en liten klick som hamnar fel så lägger sig alla formarna ner... Man kan ju inte hålla i formarna eftersom kolan är ca 128 grader och bränner igenom!

Men till sist så hade jag fyllt ca 60 små formar så sen hällde jag ut resten i vasken! Då var tålamodet slut ;)


Men de blev himla goda och hårda, så det var kanske värt det ändå...

Thomas gillade dem och har tryckt i sig en efter en!


 

Presentation


I min blogg får du följa mitt liv tillsammans med min sambo, dotter, son, hund och katt!
En mammablogg med inslag av allt möjligt!
Välkommen!

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24
25
26 27
28
29 30
31
<<< December 2011 >>>

Kategorier

Tidigare år

Länkar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Fråga mig

3 besvarade frågor

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards