Alla inlägg den 11 december 2011

Av Therese Andersson - 11 december 2011 20:34

Idag medan jag jobbade så var Thomas och Mia på 1-års kalas!

Det är Mias nästkusin Roxanna som fyller hela 1 år!

Tänk vad tiden går fort!


Ja skickade givetvis med Thomas kameran så att jag också skulle få åtminstone en liten del av kalaset, om än i bildform ;)

Och visst hade Thomas fotat, men de flesta bilderna hamnar tyvärr direkt i papperskorgen. Man kan ju inte vara bra på allt ;)


Mia hade busat järnet, framförallt med kusin Lukas eftersom det bara är de två som kan gå/springa.

Roxanna har visserligen tagit sina första steg men det lär dröja innan hon hänger med de två ;)


Thomas sa att de knappt hann sätta sig i bilen innan hon sov, och när de kom hem så var det bara byta om till pyjamas och in med vällingflaskan sen bums i säng...

Den här mamman är också otroligt trött och ska lägga mitt huvud på kudden redan klockan 21 tror jag! Resten av familjen sover redan så det är nog lika bra...


Några bilder från kalaset...


 
Busige Lukas!

 
Ludvig fyllde halvår dagen till ära och klädde upp sig ordentligt! ;)

 
Mia och Lukas myser(?), surar(?), leker(?)

 
Mia leker bebis ;)


Roxanna smakar på sin födelsedagstårta medan blixtarna avlöser varandra ;)


 

Allmänt · Barn · Mia
Av Therese Andersson - 11 december 2011 08:40

På en nybliven 5-årings tårta så ska där ju såklart finnas dinosaurier!!

Jag gjorde tårtan i form av en vulkan(!) med en tyrannosaurius rex i toppen...

På sidan skrev jag Max 5 med eldfärger ;)


Jag kan inte påstå att det är den finaste tårta jag gjort, men så var det också första gången jag gjorde en figur utan att ha något att följa. Det var skoj att göra och jag hoppas att lille Max ser vad det föreställer iallafall! ;) Och Tack Martina för beställningen! :D


   

Ljus botten, fylld med jordgubbsmousse och vaniljkräm.

Spacklad med smörkräm och täckt och dekorerad med sockerpasta.



Ljuset var långt ifrån det bästa vid fotograferingstillfället, men bilder blev det ;)


Ovido - Quiz & Flashcards