Alla inlägg under februari 2013

Av Therese Andersson - 4 februari 2013 14:34

Nu är väggen i lillebrors rum färdigmålad och jag är nöjd! Det är såå svårt att veta exakt vilka nyanser av de olika färgerna man ska välja men jag ville ha mjuka nyanser även om det skulle vara klara färger...

Svårt att förklara men jag vet iallafall vad jag vill ;)

Förmodligen kommer jag hitta på någonting mer med färgerna på väggen mittemot, men vad har jag inte riktigt bestämt mig för än!

Sängen kommer stå i den änden där det är mest vitt.


Före

      
Efter!

   

Av Therese Andersson - 3 februari 2013 23:01

En favoritsysselsättning för Mia just nu är att måla med fingerfärg!! Ju kladdigare desto bättre tycker hon!

Inte för att det blir något speciellt målat, utan det är mer en gegga av alla färger som smetas ut på pappret... Men så länge Mia är nöjd och glad så kan jag inte klaga :)
Sen vet hon ju att det väntas ett bad efteråt med tanke på att färgen även hamnar på lite andra ställen än på pappret också!!

Mia
Av Therese Andersson - 1 februari 2013 21:32

Innan läggdags ville Mia ha på sig sin prinsessklänning, när jag sitter i bh så säger hon:

-Mamma har också klänning eller?

Jag: -Har jag?

-Ja sån tutteklänning!

Av Therese Andersson - 1 februari 2013 19:18

Det är jobbigt att se sitt barn vara sjukt... Man vill så gärna göra något för att få dem att må bättre.


Idag har Mia inte fått någon febernedsättande för jag har tyckt att hon varit ganska pigg ändå och dessutom så åt hon lite middag, men så var det ju också hennes favorit spagetti och köttfärssås!


I eftermiddag när vi varit iväg en runda så tog dock krafterna slut och Mia var totalt deckad i soffan... Vi gjorde kvällsmat men hon ville inte äta alls! Helt glansig i ögonen och jätteledsen så hon fick en alvedon och efter en liten stund så fick vi en betydligt piggare tjej igen!


Men mat ville hon ändå inte ha så det blev en flaska välling!


Nu springer hon runt i sin nya prinsessklänning som hon fick igår när vi var och handlade... Mäkta stolt över att ha en egen prinsessklänning!!
Klart man ska få en sådan när man är sjuk!!

Mia
Av Therese Andersson - 1 februari 2013 09:37

Vilken skillnad det är med en sjuk Mia som fått alvedon jämfört med om hon inte fått de! Från att bara sova, vara ledsen, vilja sitta i mammas knä till att leka, skratta och äta åtminstone litegrann!!

Igår när jag var hos barnmorskan så passade mormor Mia sålänge... Då hade jag prepererat henne med alvedon innan så hon skulle vara glad, och det var hon! Springer runt och sjunger konstant och när jag kom tillbaks så hade det minsann lekts massor... I lekrummet ( ja mormor har ett helt rum som är till för att leka i) hade de dragit fram allt möjligt!

Den gamla skolbänken som vi lekt massor i är en favorit hos de små nu också... Även om man riskerar att klämma fingrarna i den!

Efter några timmar så märker man när alvedonen börjar försvinna för då blir det en lite mer dämpad tjej och betydligt mer mys önskas från hennes sida!!

Mia
Ovido - Quiz & Flashcards