Alla inlägg den 25 februari 2013

Av Therese Andersson - 25 februari 2013 20:51

Idag har jag och Mia varit nere i Malmö på en "liten" utflykt... Vi åkte ner till emporia för att kolla om det var så häftigt som alla säger.

Vi var inte ute efter något speciellt utan ville mest uppleva det... Men med barnvagn med sig var det ingen hit då det gick en hel del tid åt att vänta på hissen mellan våningarna!

Sen finns ju de flesta butiker på Väla så det gör inte heller att man lockas dit... Det var bara leksaksaffären som hade lite annorlunda saker men det gör ju knappast att man kör dit endast för den!

Så visst var det fint, men jag är ändå mer nöjd med Väla! Dessutom tycker jag inte om att behöva betala parkeringen för att gå på köpcentrum...

När vi varit där så passade vi på att besöka vellingeblomman när vi ändå var så nära... De har sin påskby nu och där blev jag positivt överraskad! Hade inte några större förväntningar men det var supermysigt att gå runt där!

Mia gillade att de hade lite djur att titta på!!

En trött tjej somnade i bilen hem, så nu är hon fortfarande vaken och verkar inte minsta trött...

Mia

...

Av Therese Andersson - 25 februari 2013 08:24

Min och Mias konversation inatt vid 05 när hon vaknade och ville ha välling;


Mia: -Jag vill ha välling mamma.
Jag: -Det får du när det blivit morgon, det är fortfarande natt!
M: -Jag vill inte sova mer...
J: -Jo vi får sova några timmar till, imorgon när vi vaknat och druckit välling så ska vi gå ut till lekplatsen också kommer Simon också dit och leker.
M: -JAAAAAAAAAAA
J: -Så vi får sova lite till så vi orkar leka...


Mia funderar.


M: -Simon inte till dagis?
J: -Nej han är hemma med mamma och lillebror imorgon.
M: -Benjamin till Mias dagis?
J: -Nej han får åka till sitt dagis...
M: -De andra kompisarna ska till dagis...
J: -Ja det ska de nog.
M: -Och flickorna...
J: -Ja.
M: -Och bebisarna...



Sen var diskussionen slut och Mia somnade om! Men jag undrar vilka på dagis som hamnar i vilken kategori... Kompisar, flickorna och bebisarna :)

Ovido - Quiz & Flashcards